Job 1 van 1


Report this listing

Solliciteren



AP/AR Accountant


Advario is een toonaangevende wereldwijde speler in de opslagindustrie, met een gerichte strategie voor groei op het gebied van chemicaliën, gassen en nieuwe energieën. We engageren ons om ESG en duurzaamheid in al onze activiteiten te verankeren. Advario is een afsplitsing van Oiltanking GmbH en we zijn vastbesloten om een voortrekkersrol te spelen in de energietransitie door het ontwikkelen van transformationele partnerschappen.


Ter versterking van de Belgische Finance Afdeling te Lillo, Antwerpen zoeken wij een


AP/AR ACCOUNTANT


Ben jij nauwkeurig, cijfermatig sterk en heb je oog voor detail? Heb je ervaring met zowel Accounts Payable (crediteuren) als Accounts Receivable (debiteuren)? Heb je affiniteit met de dynamiek van de petrochemische industrie? Dan is dit jouw kans om je carrière voort te zetten bij Advario en ben jij misschien de AP/AR Accountant die wij zoeken!


Als AP/AR Accountant maak je deel uit van het Finance-team en ben jij verantwoordelijk voor tijdige verwerking van financiële transacties binnen zowel Accounts Payable (AP) als Accounts Receivable (AR), bankverrichtingen, BTW-aangiftes en intercompany doorrekeningen. Je draagt bij aan een soepel verlopende financiële administratie en helpt mee aan het verbeteren van processen binnen je vakdomein.


Jouw rol


  • Verwerken en controleren van inkoopfacturen (AP)
  • Opstellen en verwerken van verkoopfacturen (AR)
  • Uitvoeren, controleren en verwerken van banktransacties
  • Verwerken van intercompany doorbelastingen en afstemmen met zusterbedrijven
  • De maandelijkse BTW-aangifte uitvoeren
  • Signaleren van afwijkingen en aandragen van verbeteringen in de processen waar je zorg voor draagt
  • Assisteren bij de maand- en jaarafsluiting met betrekking tot AP & AR
  • Ondersteunen bij audit- en rapportageverplichtingen
  • Contact onderhouden met leveranciers en klanten over betalingen
  • Opvolgen van openstaande posten (debiteuren- en crediteurenbeheer)
  • Het boekhoudkundig activeren van activa in aanbouw


Jouw profiel


  • Je kunt goed zelfstandig werken, maar bent ook een teamspeler
  • Je bent accuraat, analytisch en werkt gestructureerd
  • Je hebt een bachelor in de boekhouding of gelijkwaardig door ervaring.
  • Je hebt een basiskennis van BTW-wetgeving.
  • Je hebt ervaring in het werken met een ERP systeem. SAP/VIM is een plus.
  • Je hebt een gevorderde kennis van Excel.
  • Je communiceert vlot in het Nederlands en het Engels.
  • Je bent integer en betrouwbaar.


Ons aanbod


Kan jij je vinden in bovenstaand profiel? Dan bieden wij jou het volgende:


Een afwisselende functie in een professioneel en enthousiast team met een marktconform salaris en uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden zoals bijvoorbeeld hospitalisatie- & groepsverzekering, een tand- en ambulante zorgverzekering, maaltijd- & ecocheques, woon-werkvergoeding en een uitgebreide verlofregeling zodat werk en privé mooi in balans is. Op basis van een voltijdse tewerkstelling heb je de wettelijke vakantiedagen met daar bovenop nog 25 extra dagen gelinkt aan de petrochemiesector.


Wij investeren bovendien ook graag in de ontwikkeling van jouw talenten en voorzien ruime opleidingsmogelijkheden en thuiswerk volgens de geldende thuiswerk policy.


Kortom een fijne werkplek binnen een organisatie met groeiambities!

Solliciteren