Job 1 van 1


Report this listing

Solliciteren



Attaché Back Office / Medewerker projecten & processen


Het Federaal Agentschap van de Schuld staat in voor de financiering van de federale Staat. Het voert de strategie van het schuldbeheer uit die gericht is op het bekomen van minimale financieringskosten, rekening houdend met de eraan verbonden risico's. Het Agentschap beheert aldus de federale staatschuld (537 miljard euro in augustus 2025). Als instelling van openbaar nut valt het onder het gezag van de Minister van Financiën.

Het Agentschap staat de nieuw opgerichte instelling Hedera bij bij het beheer van activa die ge nvesteerd zullen worden op de financiële markten teneinde op zeer lange termijn de kosten met betrekking tot het beheer van nucleair afval te dekken. De middelen die hiertoe zullen worden ingezet zullen deze van Hedera zijn en strikt gescheiden zijn van de staatskas.

Het Federaal Agentschap van de Schuld opereert op de internationale kapitaalmarkten, met behulp van een groep Primary Dealers bestaande uit toonaangevende internationale banken.

Het Agentschap, dat 39 personeelsleden heeft, is op zoek naar een attaché Back Office die zal rapporteren aan de adjunct-directeur Back Office.


Als attaché coördineer en volg je de evolutie van de projecten binnen het Back Office op. Je zorgt ervoor dat ze correct worden uitgevoerd en goed ge ntegreerd zijn in de dagelijkse werking. Je analyseert bestaande processen om verbeteringen voor te stellen, uit te schrijven en te implementeren.

Dankzij je brede blik begrijp je snel hoe processen werken, ook buiten je eigen dienst. Je draagt actief bij aan een goede samenwerking met andere interne teams en externe partners. Je ondersteunt ook de adjunct-directeur van het Back Office bij het beheer en de optimalisatie van de dagelijkse operaties.

Hoofdtaken

Als attaché Back Office ben je onder andere verantwoordelijk voor:

  • Het coördineren en opvolgen van projecten waarbij het Back Office betrokken is, van ontwerp tot uitvoering;
  • Het analyseren van bestaande processen, verbeterpunten opsporen en eventueel nieuwe procedures uitschrijven;
  • Het continu optimaliseren van werkmethodes op basis van systeemwijzigingen en regelgeving;
  • Een vlotte communicatie en goede samenwerking onderhouden met andere diensten (Front Office, IT, Risk, enz.) en externe partners;
  • Het ondersteunen van de adjunct-directeur bij het beheer van de dagelijkse operaties;
  • Controleren of de activiteiten conform zijn aan de financiële regelgeving en het intern beleid;
  • Het identificeren en opvolgen van operationele risico's binnen het Back Office, en bijdragen aan hun beheersing;
  • Als back-up: het voorbereiden en valideren van betalingsinstructies en effectentransacties, en nagaan of ze correct zijn uitgevoerd bij de tegenpartijen.

Toegangsvoorwaarden en het diploma

  • Houder zijn van een master.

Gedragsvaardigheden:

  • Informatie verwerken, gegevens integreren, verschillende alternatieven bedenken en conclusies trekken;
  • Proactief stellen van objectieven, nauwgezet uittekenen van actieplannen en daarbij de juiste middelen inschakelen, binnen de beschikbare tijd;
  • Interne en externe klanten begeleiden, hen een persoonlijke dienstverlening leveren en constructieve contacten onderhouden;
  • Groepsgeest creëren en bevorderen door meningen, informatie en ideeën te delen op een gestructureerde en onderbouwde manier;
  • Uw eigen ontwikkeling op actieve wijze plannen en beheren door nieuwe ideeën en benaderingen toe te passen, en uw kennis en competenties bij te spijkeren;
  • Beschikken over de inzet, de wil en de ambitie om resultaten te boeken en de verantwoordelijkheid op zich nemen voor de correctheid van ondernomen acties. Betrokkenheid en flexibiliteit tonen ten overstaan van de organisatie door, indien nodig, uw werkschema zo nodig aan te passen aan de vereisten van het Agentschap.

Troeven

  • Praktische kennis van het Engels en het Frans alsook van de specifieke technische terminologie van financiële producten.
  • Kennis van schuldfinancieringsproducten, uitgiftetechnieken en de procedurele regels die van toepassing zijn op schuldfinanciering.
  • Ervaring in de bancaire en/of financiële sector, met als activiteit voor het administratief en operationeel opvolgen van financiële transacties;

Je wordt aangeworven als contractueel personeelslid van de Staat bij het Federaal Agentschap van de Schuld (contract van onbepaalde duur):

  • Je ontvangt een aantrekkelijk beloningspakket en salarisontwikkeling in de weddeschalen A1. Je ervaring kan worden gewaardeerd.
  • Eindejaarspremie en vakantiegeld;
  • Maaltijdcheques
  • Mogelijkheid tot het verkrijgen van een tweetaligheidspremie;
  • Hospitalisatieverzekering aan voordelig tarief;
  • Groepsverzekering (pensioen en invaliditeit);
  • Mogelijk tot 3 dagen per week te telewerken (voor een voltijdse tewerkstelling);
  • 26 vakantiedagen per jaar die aangevuld worden tot 12 compensatiedagen;
  • Gratis woon-werkverkeer met het openbaar vervoer.

Financiële markt, Opérations, Samenwerken, Back Office, Uitvoering, Back Office, Néerlandais, Frans, Politique, Suivi administratif, Rapporteren, Développement, Design, Financement, Ontwerpbeginselen, Communication, Suivi de projet, Administratie, Spijkeren, Schrijven, Communicatie, Engelse taal, Engagement, Ambitie, Klantendienst

JBRP1_BE

Solliciteren