Job 1 van 1


Report this listing

Solliciteren



Directiesecretaris


Het Federaal Agentschap van de Schuld ( staat in voor de financiering van de federale Staat. Het voert de strategie van het schuldbeheer uit die gericht is op het bekomen van minimale financieringskosten, rekening houdend met de eraan verbonden risico's. Het Agentschap beheert aldus de federale staatschuld (544 miljard euro in september 2025). Als instelling van openbaar nut valt het onder het gezag van de Minister van Financiën.

Het Agentschap staat de nieuw opgerichten instelling Hedera bij het beheer van activa die ge nvesteerd zullen worden op de financiële markten teneinde op zeer lange termijn de kosten met betrekking tot het beheer van nucleair afval te dekken. De middelen die hiertoe zullen worden ingezet zullen deze van Hedera zijn en strikt gescheiden zijn van de staatskas.

Het Federaal Agentschap van de Schuld opereert op de internationale kapitaalmarkten, met behulp van een groep Primary Dealers bestaande uit toonaangevende internationale banken.

Het Agentschap, dat 40 personeelsleden heeft, is op zoek naar een directiesecretaris die zal rapporteren aan de HR officer.


De directiesecretaris zorgt voor het administratief beheer en de ondersteuning van de Directie, met onder meer de volgende taken:

  • Beheer van het secretariaat: agenda, correspondentie, klassement, inkomende en uitgaande post, onthaal van bezoekers;
  • Voorbereiden en opvolgen van vergaderingen, onder meer van het Directiecomité en het Strategisch Comité (agenda's, documenten, uitnodigingen, jaarlijkse planning);
  • Administratieve opvolging van nota's, ontwerpen van koninklijke besluiten en algemene richtlijnen, in samenwerking met de FOD Financiën en het Rekenhof;
  • Opmaak en opvolging van antwoorden op parlementaire vragen;
  • Organisatie van roadshows en buitenlandse dienstreizen: reservaties, budgetopvolging en onkostennota's;
  • Coördinatie en organisatie van interne evenementen (teamvergaderingen, informele momenten, vieringen, enz.);
  • Organisatie van de OLO-calls en verspreiding van de bijhorende documenten;
  • Beheer van de functionele mailbox en samenwerking met de verschillende diensten voor een vlotte werking.

Toegangs- en diplomavereisten
  • In het bezit zijn van een bachelordiploma;
  • Minstens 3 jaar relevante ervaring hebben als secretaresse, administratief medewerker of directieassistent(e);
  • Een goede kennis van het Frans hebben.
Gedragsvaardigheden
  • Zowel in teamverband als zelfstandig kunnen werken;
  • Stressbestendig zijn en de nodige flexibiliteit aan de dag leggen;
  • Interne en externe klanten op een transparante, integere en objectieve manier begeleiden, hen een persoonlijke service bieden en constructieve contacten onderhouden;
  • Integer handelen volgens de waarden van het Agentschap, vertrouwelijkheid respecteren, afspraken nakomen en elke vorm van partijdigheid vermijden;
  • Duidelijk en vlot communiceren, met respect voor vertrouwelijke informatie;
  • Betrokkenheid tonen en resultaatgericht werken.
Vereiste technische vaardigheden
  • Goede kennis van Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint, …);
  • Goede redactionele vaardigheden.
Troeven
  • Grondige kennis van het Frans en het Engels (opstellen van e-mails, beantwoorden van telefoongesprekken) in een drietalige en internationale omgeving;
  • Kennis van financiële producten.

Je wordt aangeworven als contractueel personeelslid van de Staat bij het Federaal Agentschap van de Schuld (contract van onbepaalde duur):

  • Je ontvangt een aantrekkelijk beloningspakket en salarisontwikkeling in de weddeschalen B. Je ervaring kan worden gewaardeerd;
  • Eindejaarspremie en vakantiegeld;
  • Maaltijdcheques;
  • Mogelijkheid tot het verkrijgen van een tweetaligheidspremie;
  • Hospitalisatieverzekering aan voordelig tarief;
  • Groepsverzekering (pensioen en invaliditeit);
  • Mogelijk tot 3 dagen per week te telewerken (voor een voltijdse tewerkstelling);
  • 26 vakantiedagen per jaar die aangevuld worden tot 12 compensatiedagen;
  • Gratis woon-werkverkeer met het openbaar vervoer.

Sollicitatie

Aanvragen moeten uiterlijk op 16 november 2025 via email ( ) ingediend worden en omvatten:

  • Een curriculum vitae;
  • Een motivatiebrief;
  • Een kopie van het diploma en bijlagen (lijst met ECTS-punten). Buitenlandse diploma's dienen vergezeld te zijn van een gelijkwaardigheidsattest.

Voor meer informatie kan je de heer Dimitri Rodios, HR Officer contacteren op het mailadres


PowerPoint, Planning, Classement, Courrier, Communicatie, Direction, Samenwerken, Néerlandais, Stressbestendigheid, Financiën, Frans, Suivi administratif, Finance, Rapporteren, Management, Trilingue, MS Office Suite, Planification, Onthaal, Réception, Rédaction, Ontwerpbeginselen, SPF, Redactiewerk, Correspondentie, Drietalig, MS Office Suite, Administratie, Engelse taal, Engagement, MS Excel, PowerPoint, Secrétariat, Suivi budgétaire, MS Excel

JBRP1_BE

Solliciteren