Werken bij APRIL Belgium betekent deel uitmaken van een team op mensenmaat binnen een sterke internationale groep, genieten van een echte balans tussen werk en privéleven en je ontwikkelen in een zorgzame omgeving waar jouw expertise wordt erkend en gewaardeerd. Je krijgt ook de verantwoordelijkheid voor de organisatie van je werk en wordt aangemoedigd om initiatief te nemen.
Op zoek naar een job waarin je echt een verschil maakt? Bij APRIL Belgium maken we dagelijks het verschil voor makelaars en verzekerden, met efficiënte, snelle en zorgzame dienstverlening.
APRIL Belgium, specialist in overlijdens- en inkomensverzekeringen, maakt deel uit van de internationale groep APRIL, actief in 20 landen en goed voor een omzet van 860 miljoen euro in 2024 (+36% groei). Onze Belgische vestiging bestaat al 10 jaar en maakt sinds 5 jaar deel uit van de groep. Ze combineert strategische autonomie en een familiale bedrijfscultuur met de slagkracht van een grote groep.
Ons stabiel team van 20 medewerkers werkt op een agile manier in een stimulerende, samenwerkingsgerichte omgeving.
Functieomschrijving Je zorgt voor een klantgerichte en kwalitatieve dienstverlening aan onze makelaars en particuliere klanten, en beheert hun vragen efficiënt en binnen de afgesproken termijnen (SLA). Je bent een sleutelfiguur in de klantentevredenheid en het positieve imago van APRIL Belgium.
Hoofdtaken:
Telefoontjes en e-mails beantwoorden van makelaars en eindklanten
Inkomende en uitgaande post verwerken
Beheren van nieuwe verzekeringsaanvragen en het updaten van dossiers en contracten in ons beheersysteem .
Proactief klanten en makelaars contacteren
Specifieke opdrachten afhankelijk van ervaring:
Fiscale dossiers beheren (EIP, EP, ELT)
De financiële aspecten van acceptatie en claims beheren
Technische ondersteuning bieden aan makelaars en interne teams
Profiel
Bachelordiploma in verzekeringen of gelijkaardige ervaring
Ervaring in levens- en overlijdensverzekeringen is een pluspunt
Kennis van verzekeringspolisbeheerprocessen is een troef
Inzicht in levensverzekeringsregels
Goede kennis van Office 365 (Excel, Word, Outlook)
Uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden in het Frans en Nederlands
Je persoonlijke kwaliteiten
Klant- en oplossingsgericht
Proactief, nauwkeurig en autonoom
Veelzijdig
Prioriteitenbeheer
Uitstekende interpersoonlijke en teamvaardigheden
Stressbestendigheid
Tonen van empathie en geduld
Aanbod Mogelijkheid tot thuiswerken: 2 dagen Opleiding Je komt terecht in een snelgroeiend bedrijf met een ambitieus strategisch plan, als onderdeel van een team van 8 gemotiveerde en dynamische klantenservicemedewerkers onder leiding van Cedric.
APRIL Belgium biedt jou de flexibiliteit van een familiestructuur en de stabiliteit van een grote internationale groep:
~ Vast contract - 39u/week
~2 dagen telewerken per week, glijdende werktijden
~ Voortdurende opleidingsmogelijkheden (PCP leven, anti-witwas, verzekeringsreglementering)
~ Mogelijke loopbaanontwikkeling binnen APRIL Group
~ Een cultuur waar samenwerking initiatief en engagement worden gewardeerd.
~ Teambuilding, familiedagen en interne evenementen
Als je gepassioneerd bent door het verzekeringsvak, een klantenservice van hoge kwaliteit hoog in het vaandel draagt en wilt werken in een dynamische, snelgroeiende omgeving, dan horen we graag van je.
Stuur ons nu je sollicitatie!