Job 1 van 1


Report this listing

Solliciteren



Market Research Analyst


Al meer dan 30 jaar speelt deze organisatie een belangrijke rol in de automobielindustrie, waar veiligheid en comfort aan de basis ligt. Jarenlang heeft deze organisatie een sterke vertrouwenband gecreeërd met zijn/haar klanten, die dankzij uitmuntende kwaliteit in techniek en service steeds op een 'wow'-ervaring mogen rekenen.


Voor haar werknemers wil het bedrijf 'the best place to work' zijn. Daarom wordt persoonlijke groei en ontwikkeling aangemoedigd. Het is een organisatie met een hart voor mensen, hun omgeving en de maatschappij waarin we leven.


Deze aanpak maakt van dit bedrijf niet alleen een warm nest, maar ook een financieel gezond bedrijf voor de aandeelhouders.


De onderneming krijgt energie van tevreden mensen en wil de lat steeds hoger leggen. Ze vernieuwt haar aanbod dan ook, om haar klanten nog beter te kunnen helpen.


Ben jij een analytische topper met een neus voor klantinzichten en marktdynamiek?

Wil je strategische impact maken in een internationale omgeving waar innovatie en klantbeleving centraal staan? Dan is deze rol als Market Insights Analyst iets voor jou.


Jouw missie?


Als Market Insights Analyst ben jij de schakel tussen data, strategie en uitvoering. Je vertaalt interne en externe data naar concrete acties die de klantstrategie en marktpositionering versterken. Je coördineert onderzoeksprojecten, analyseert markt- en klantdata en werkt nauw samen met interne stakeholders én internationale collega’s. Met jouw inzichten verbeter je de klantbeleving en ondersteun je strategische beslissingen op het hoogste niveau.


Wat je doet


  • Coördineren van onderzoeksprojecten van briefing tot oplevering en kwaliteitscontrole.
  • Adviseren van interne stakeholders en initiëren van strategische onderzoeksinitiatieven.
  • Analyseren van interne data, inclusief Voice of the Customer en de volledige klantreis, en het aandragen van verbeterpunten.
  • Strategisch monitoren van markttrends, consumentengedrag en sectorontwikkelingen, en opbouwen van een kenniscentrum voor markt- en concurrentie-intelligentie.
  • Vertalen van inzichten naar concrete aanbevelingen voor innovatie, positionering en klantgerichtheid.
  • Delen van best practices en inzichten met internationale collega’s.


Wat je meebrengt


  • Masterdiploma.
  • Minstens 5 jaar ervaring in data-analyse of marktonderzoek.
  • Sterke analytische geest en vertrouwd met KPI’s en onderzoeksmodellen.
  • Uitstekende Excel-vaardigheden.
  • Affiniteit met automotive, mobiliteit of customer experience is een plus.
  • Communicatief, assertief, gestructureerd, leergierig en stressbestendig.
  • Vloeiend in Nederlands en Engels; basis Frans.


Wie jij bent


  • Je bent een gedreven en proactief persoon die strategisch kan denken én dit vertaalt naar concrete acties.
  • Je werkt graag samen in een team vol energie en plezier, bent flexibel, communicatief sterk en vindt voldoening in het verbeteren van klant- en medewerkerervaringen. Wat wij bieden
  • Een uitdagende rol met veel verantwoordelijkheid en strategische impact.
  • Samenwerking met internationale teams en toegang tot best practices wereldwijd.
  • Mogelijkheden voor persoonlijke groei en ontwikkeling.
  • Een stimulerende omgeving waarin je ideeën écht verschil maken.

Solliciteren