Job 12 van 19


Report this listing

Solliciteren



Product Officer


We zoeken een Product Officer met een uitgesproken customer-centric mindset om het onboarding-proces van nieuwe telecomklanten te begeleiden. Je combineert productkennis, procesinzicht en projectcoördinatie en fungeert als brug tussen interne teams en de klant. Zo garandeer je een vlotte, technisch correcte onboarding en draag je bij aan de verdere ontwikkeling van onze Customer Value Propositions (CVP’s).


Jouw verantwoordelijkheden als Product Officer


  • Onboarding coördineren van nieuwe klanten; afstemming tussen interne en externe stakeholders.
  • Technische validatie & documentatie van telecomproducten (COAX, HFC, Fiber).
  • Derde-lijns support & technisch aanspreekpunt richting leveranciers.
  • Deelnemen aan projectmeetings, vooral bij escalaties of nieuwe releases.
  • Trainingen & documentatie voorzien voor engineers en projectmanagers.
  • Productperformantie bewaken, lifecycle-management ondersteunen, continu verbeteren.
  • Roadmaps uitwerken en uitvoeren voor specifieke producten/oplossingen en CVP’s.
  • Klantbehoeften & markttrends analyseren om bestaande diensten te optimaliseren.
  • Input leveren voor businesscases, CAPEX en budgetplanning.
  • Concurrentie- en marktontwikkelingen opvolgen en verbeteringen voorstellen.


Jouw profiel:


  • Bachelor- of masterdiploma (of gelijkwaardig door ervaring).
  • ≥ 5 jaar ervaring in ICT en/of telecom.
  • Sterke analytische en organisatorische vaardigheden.
  • Ervaring met COAX, HFC en Fiber-producten en -diensten.
  • Kennis van product-lifecycle en performantie-management.
  • Vloeiend Nederlands én Engels.
  • Inzicht in business- & financiële processen (o.a. P&L, CAPEX).
  • Ervaring met projectmanagement en probleemoplossing.


Must-have vaardigheden

  • Proactieve, zelfstandige werkstijl.
  • Sterke communicatie & stakeholder-management.
  • Schakelen tussen technische en businesscontext.
  • Comfortabel in grote meetings (20-30 deelnemers).
  • Oordeelkundig escaleren of delegeren.
  • Hands-on ervaring met waardepropositie- & productontwerp.
  • Analytisch sterk; markt- & klantonderzoek.
  • Klantgericht & commercieel denkend.


Nice-to-have vaardigheden

  • Ervaring met onboarding- of implementatieprojecten.
  • Kennis van API/interface-discussies.
  • Achtergrond in telco- of IT-omgevingen.
  • Creatief, oplossingsgericht, out-of-the-box denken.
  • Kennis van het Frans.

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht