Job 7 van 23


Report this listing

Solliciteren



Commercial Director Benelux


Organisatie

Eurotranspharma is een toonaangevende logistieke dienstverlener die zich volledig richt op de distributie van farmaceutische en gezondheidsproducten. Als specialist in temperatuur gecontroleerde transportoplossingen bedient Eurotranspharma apotheken, ziekenhuizen, groothandels en farmaceutische bedrijven in heel Europa.


Met een fijnmazig distributienetwerk en een sterke focus op compliance, veiligheid en traceerbaarheid garandeert Eurotranspharma de tijdige en veilige levering van geneesmiddelen en medische producten volledig volgens GDP-richtlijnen.


Dankzij voortdurende investeringen in technologie, duurzaamheid en kwaliteit speelt Eurotranspharma een sleutelrol in de gezondheidszorgketen. Met vestigingen en partners in meerdere Europese landen staat de organisatie garant voor betrouwbare, efficiënte en patiëntgerichte logistieke dienstverlening.


Voor de regio Benelux zijn we op zoek naar een fulltime:


Commercial Director Benelux


Doel van de rol

In deze rol ben je verantwoordelijk voor het managen van de commerciële resources en het zo efficiënt mogelijk beheren van de middelen, het budget en de activiteiten van sales en marketing van de business unit.


Je geeft strategisch en tactisch richting aan het commerciële team om de bedrijfsdoelstellingen te bereiken en werkt tegelijkertijd aan de ontwikkeling en groei van de brutomarge en gerelateerde winstgevendheidsdoelstellingen.


Daarnaast ontwikkel je operationele en commerciële doelen en doelstellingen in lijn met de commerciële en marketingstrategieën van de CCO-groep en ontwikkel je gerelateerde programma's, beleid en procedures om ervoor te zorgen dat Eurotranspharma Benelux efficiënt en coherent is ten opzichte van klanten en nieuwe zakelijke kansen.


Het betreft een Benelux functie, waarbij sprake is van regelmatig reizen binnen de Benelux en naar andere internationale bestemmingen.


Verantwoordelijkheden

1. Strategiebepaling & commerciële planning

  • Ontwikkelen en uitvoeren van de sales- en marketingstrategie in lijn met de strategische doelen van de Walden Group.
  • Opstellen en bewaken van salesbudgetten, KPI’s en klanttevredenheidsmetingen.
  • Implementeren van land-specifiek commercieel beleid met oog voor financiële kaders.


2. Leidinggeven aan commerciële teams

  • Aansturen van Business Development, Key Account Management en commerciële supportteams.
  • Leiden door voorbeeldgedrag en zorgdragen voor consistente HR-processen (werving, coaching, ontwikkeling).

3. Klantbeheer & groei

  • Opbouwen en onderhouden van sterke relaties met strategische klanten.
  • Stimuleren van klanttevredenheid, omzetgroei en serviceverbetering binnen bestaande en nieuwe accounts.

4. Samenwerking & communicatie

  • Intensieve samenwerking met interne afdelingen (Operations, Marketing, CCO, M&A).
  • Vormgeven van interne en externe communicatie, inclusief content voor website, social media en events.

5. Governance & compliance

  • Waarborgen van naleving van interne richtlijnen, processen en ethische codes van de Walden Group.
  • Uitvoeren van actieplannen gericht op strategische en organisatorische ontwikkeling binnen de regio.


Kernwaarden & Cultuur

Onderstaande kernwaarden beschrijven wat voor ons als organisatie belangrijk is. Ze vormen de blauwdruk voor hoe we met elkaar, onze klanten en onze gemeenschap omgaan. Het naleven van de waarden creëert een cultuur die ons in staat stelt te slagen in alles wat we doen.


We weten dat onze mensen ons uniek maken. Onze medewerkers zijn gepassioneerd om onze klant altijd centraal te stellen. Daarbij hebben zij een sterke focus op integriteit en kwaliteit. Samen werken we met veel plezier samen aan innovatieve oplossingen! Wij verwachten dan ook dat onze nieuwe collega deze kernwaarden draagt.


Functie gerelateerde competenties

De volgende competenties zijn op deze functie van toepassing:

  • Visie;
  • Ondernemerschap;
  • Managementidentificatie;
  • Besluitvaardigheid;
  • Doorzettingsvermogen.


Wat vragen we?

1. Opleiding en taalvaardigheden

  • HBO+/WO werk- en denkniveau, bij voorkeur in Logistiek of vergelijkbaar.
  • Vloeiend in Nederlands en Engels; Frans is een pre.

2. Ervaring en vakkennis

  • Aantoonbare ervaring in commercieel management, idealiter binnen (Healthcare) logistiek.
  • Grondige kennis van logistieke processen, transportwetgeving en bij voorkeur GDP-richtlijnen.
  • Ervaring met het aansturen van meerdere vestigingen in een internationale context.

3. Leiderschap en people management

  • Sterke leiderschapskwaliteiten, inclusief coaching, teambuilding en het geven van constructieve feedback.
  • Vermogen om teams op verschillende niveaus te motiveren en aan te sturen.

4. Commerciële en analytische vaardigheden

  • Ervaring met strategische en consultatieve verkoop, klantrelatiebeheer en onderhandeling.
  • Sterk financieel inzicht en ervaring met budgetverantwoordelijkheid.

5. Persoonlijke kwaliteiten en soft skills

  • Doelgericht, communicatief vaardig en analytisch sterk.
  • Flexibel, proactief en in staat om effectief te opereren in een veranderende omgeving.


Wat bieden we?

  • Een uitdagende functie binnen een internationaal en groeiend bedrijf.
  • Een aantrekkelijk salarispakket met extralegale voordelen.
  • Ruimte voor persoonlijke en professionele ontwikkeling.
  • De mogelijkheid om samen te werken met getalenteerde teams in verschillende landen en externe partners.


Interesse?

Stuur dan je CV en motivatie naar recruitment.nl@movianto.com

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht