Ben jij een gedreven HR-professional met een passie voor cijfers en mensen? Neem je graag initiatief, werk je zelfstandig en volg je HR-projecten graag op van A tot Z? Dan ben jij de persoon die wij zoeken!
Voor een klant in volle groei, die recent ontstaan is uit de fusie van twee bedrijven, zoeken we een HR-professional die mee structuur wil brengen en het HR-team vanop de basis wil helpen opbouwen.
Als HR & Payroll Specialist ben je een sleutelfiguur binnen het HR-team. In nauwe samenwerking met en ondersteund door de HR Director, krijg je de ruimte om ownership te nemen over uiteenlopende HR-domeinen. Je combineert een hands-on mentaliteit met een sterk organisatorisch talent en een oplossingsgerichte aanpak.
Jouw takenpakket
Als HR & Payroll Specialist ontwikkel, implementeer en bewaak je het HR-beleid, zorg je voor communicatie en ben je aanspreekpunt voor verschillende HR-gerelateerde zaken, zoals tijdregistratie, vergoedingen en benefits, prestatiemanagement en HR-administratie.
- Je bent verantwoordelijk voor de correcte en tijdige personeel- en loonadministratie van A tot Z voor zowel arbeiders als bedienden.
- Je onderhoudt en beheert de collectieve verzekeringen.
- Je staat in voor een kwalitatieve input van de HR-informatiesystemen (Payroll, GPS, …) & de periodieke HR rapportages (verzuim, personeelskosten...). Je werkt tevens nauw samen met het Finance departement.
- Je fungeert als intern en extern aanspreekpunt voor verschillende HR-gerelateerde processen, systemen en policies en je rapporteer hierover om op een efficiënte manier oplossingen te bieden bij vragen of problemen.
- Je formuleert voorstellen, ontwikkelt nieuwe concepten en lanceert nieuwe tools gerelateerd aan payroll en benefits om de bestaande processen, systemen en tools te optimaliseren.
- Je bent als eerste op de hoogte van updates op het gebied van de sociaaljuridische actua, je adviseert hierover om bij te dragen aan de juiste en correcte implementatie.
Jouw profiel
- Je bezit een masterdiploma (of vergelijkbare ervaring), met minstens 5 jaar ervaring in HR.
- Je hebt kennis van payroll (ervaring met de tools van Acerta is een pluspunt maar geen vereiste) en tijdsregistratie.
- Je bezit een grondige kennis van arbeidsrecht en sociale wetgeving met betrekking tot compensatie en benefits, en je blijft voortdurend op de hoogte van veranderingen.
- Je bezit een goede kennis van MS Office (Word, Excel, Outlook).
- Je spreekt vlot Nederlands en Engels; kennis van Frans is een plus.
- Je bent een empathische communicator en treedt op als een proactieve probleemoplosser.
- Je hebt zin voor initiatief.
- Je hebt goede planning- en organisatievaardigheden.
Wat mag je verwachten?
- Een veelzijdige functie in een bedrijf in volle ontwikkeling, waar je het verschil kan maken.
- Veel ruimte voor initiatief en professionele ontwikkeling.
- Een bedrijfswagen bovenop een mooi loonpakket met extralegale voordelen.
- Een collegiale en open werksfeer waarin jouw ideeën welkom zijn.
Klaar om het verschil te maken in HR? Solliciteer vandaag nog!
Solliciteren