Job 8 van 12


Report this listing

Solliciteren



Expert milieu en duurzaamheid


Steenokkerzeel is een Vlaamse gemeente, gelegen in de driehoek tussen Mechelen-Leuven-Brussel. Grenzend aan de nationale luchthaven, heeft ons dorp met 12 000 inwoners haar landelijke karakter toch weten te vrijwaren. Duurzaamheid en een goede leefkwaliteit staan voor ons centraal. Maar waar Steenokkerzeel vooral voor bekend staat, is het bruisende karakter ervan! Het is een gemeente die écht leeft dankzij het actieve verenigingsleven en de vele gemeentelijke initiatieven voor jong en oud. Om dit alles waar te maken, rekenen we ook op de inzet en gedrevenheid van onze 120 medewerkers. We zijn een klein, maar dynamisch team dat alles in het werk stelt om elke inwoner zich thuis te laten voelen. Ons doel? We streven ernaar dat elke inwoner alle sociale kansen krijgt om te studeren, te sporten, te ontspannen, te werken. Kortom: om te groeien! Krijg je energie van het aansturen van een team en het organiseren van een efficiënte, klantgerichte dienst omgeving? Droom je ervan om samen met collega’s te werken aan een duurzame, leefbare en toekomstgerichte gemeente? Functieomschrijving Als Expert omgeving organiseer je de dienst omgeving en werk je nauw samen met je team aan een integraal en kwalitatief gemeentelijk beleid op het vlak van ruimtelijke ordening, stedenbouw, milieu en wonen. Je bent verantwoordelijk voor een vlotte werking van de dienst en een uitstekende dienstverlening aan onze inwoners. Je taken omvatten onder andere: Beheren van beleidsdoelstellingen rond ruimtelijke ordening, milieu en wonen , en toezicht houden op  omgevingsprojecten . Bijdragen aan het middellange en lange termijn  ruimtelijk beleid van de gemeente. Opstellen en begeleiden van  planningsinitiatieven zoals beleidsplannen, verordeningen en ruimtelijke uitvoeringsplannen. Zorgen voor een goede  dagelijkse werking van de dienst en vertalen van deze werking naar concrete doelstellingen voor je medewerkers. Fungeren als  omgevingsambtenaa r voor de gemeente. Opvolgen en uitbouwen van het  handhavingsbeleid rond omgevings- en milieudossiers . Duidelijk en transparant  communicere n, zowel schriftelijk als mondeling. Bewaken van  budgetten en opstellen van  meerjarenplanningen voor het team omgeving. Profiel Je bent een ervaren deskundige op het gebied van  ruimtelijke ordening, milieu en wonen . Je plant en  organiseer t vlot binnen een sterk team van collega’s. Je bent  leergierig en staat open voor bijscholing, zowel technisch als procedureel. Je hebt  visie, daadkracht en een creatieve, innovatieve blik . Daarnaast ben je  empathisch en ga je flexibel, tactvol en discreet om met mensen, zowel collega’s als inwoners. Je bent  stressbestendig en flexibel. Je hebt een goede kennis van  informaticatoepassingen zoals Outlook en Office en bent bereid om specifieke software voor deze functie te leren. Je beschikt over: Ofwel een  masterdiploma met minstens 2 jaar leidinggevende ervaring , Ofwel een bachelordiploma met 5 jaar relevante ervaring, waarvan minstens 2 jaar in een leidinggevende rol, en bent bereid een niveau- of capaciteitentest af te leggen. Heb je niet volledig aan alle eisen voldaan (diploma en ervaring is wel een vereiste), maar ben je leergierig, flexibel, zelfstandig en beschik je over logisch denkvermogen? Laat dan toch van je horen. Wij geloven dat je met de juiste instelling snel veel kunt bijleren. Aanbod Van € 4.253,44 tot € 6.579,13 per maand ~ Glijdend uurrooster ~ Telewerk (maximaal 2,5 dag per week bij voltijdse tewerkstelling) ~35 verlofdagen per jaar (bij een volledige tewerkstelling in het vakantiedienstjaar). ~ Gratis hospitalisatieverzekering (basis- en uitgebreide formule) ~ Fietsvergoeding woon-werkverkeer (€ 0,36/km) ~ Tussenkomst in openbaar vervoer ~ Maaltijdcheques van € 8,00 ~ Ecocheques (€ 160 pro rata per jaar) ~ Steengoedbon (€ 40 pro rata per jaar) ~ Mogelijkheid om een (elektrische) fiets te leasen ~ Tal van bijscholingsmogelijkheden ~ Ruimte om met het team vernieuwende ideeën uit te werken en zo bij te dragen aan de positieve uitstraling van ons bestuur ~ Aansluiting bij de Gemeenschappelijke Sociale Dienst Lokale Besturen-Vlaanderen Salaris Bruto maandwedde voltijds: van minimaal € 4.253,44 (A1a - trap 5) tot maximaal € 6.579,13 (A3a – trap 23). Anciënniteit in andere openbare diensten en relevante ervaring in de privésector of als zelfstandige worden volledig gevaloriseerd op basis van tewerkstellingsattesten.

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht