bedrijfsinformatie
Bij Het Vlaamse Woonanker werk je voor een organisatie met een maatschappelijke missie. Als sociale woonmaatschappij hebben wij als doel betaalbare en kwalitatieve huisvesting te bieden aan mensen met een beperkt inkomen. Met een portefeuille van meer dan 1.700 woningen, verspreid over diverse gemeenten in de Vlaamse rand rond Brussel zijn we een belangrijke speler op de sociale woningmarkt. Gestaag werken we aan het uitbreiden van ons patrimonium. Onze focus ligt op projecten die passen in onze visie op sociaal wonen, met aandacht voor sociale integratie en duurzaamheid. Daarbij willen we een ankerpunt zijn voor onze bewoners, met een toegankelijke en persoonlijke dienstverlening.
Wil jij bijdragen aan een organisatie met een sociaal hart? Dan ben jij de collega die we zoeken
jouw rol als debiteurenbeheerder
Als debiteurenbeheerder sta je in voor het efficiënt en klantgericht opvolgen van alle huur- en andere vorderingen van de woonmaatschappij. Je zorgt voor een correcte administratie van betalingen, tijdige aanmaningen en een sociaal maar kordaat invorderingsbeleid. Zo draag je bij aan de financiële gezondheid van de organisatie én aan het welzijn van onze huurders.
je taken en verantwoordelijkheden
- Je volgt de huurbetalingen van huurders op en detecteert tijdig achterstallen.
 - Je behandelt betalingsproblemen op een respectvolle en oplossingsgerichte manier, in overleg met huurders, OCMW's, de sociale dienst van de gemeenten of externe partners.
 - Je verstuurt herinneringen, aanmaningen en stelt afbetalingsplannen op.
 - Je bereidt dossiers voor die eventueel naar juridische invordering gaan (dagvaarding, vonnis, uithuiszetting,...) en volgt deze verder op.
 - Je verwerkt betalingen en correcties in het financieel systeem en zorgt voor een nauwkeurige boekhouding van debiteuren.
 - Je rapporteert periodiek over de openstaande saldi, betalingsachterstanden en trends aan de financiële verantwoordelijke en bereid de rapporten voor de lokale besturen voor.
 - Je werkt nauw samen met onze klanten- en technische dienst om huurdersproblemen aan te pakken.
 - Je denkt actief mee over verbeteringen in het debiteurenproces en draagt bij aan een klantgerichte dienstverlening.
 - Je ondersteunt de collega's van de financiële dienst in hun administratieve taken.
 - Je maakt deel uit van de financiële dienst en rapporteert aan het diensthoofd van de financiële dienst.
 
Herken je je in dit profiel?
- Je hebteen bachelor in bedrijfsmanagement of een graduaat boekhouden of een ander equivalent diploma.
 - Je hebt ervaring met debiteurenbeheer, financiële administratie.
 - Je hebt een zeer goede kennis van Excel en Word en leert snel nieuwe systemen aan.
 - Je spreekt en schrijft vlot Nederlands en kan adequaat omgaan met anderstaligen.
 - Je bent analytisch, nauwkeurig en gestructureerd, met aandacht voor orde en netheid.
 - Je bent een teamplayer en kan ook zelfstandig dossiers beheren.
 - Je bent klantvriendelijk, werkt graag met met en voor mensen en communiceert vlot, ook in moeilijke gesprekken, en weet empathie te combineren met assertiviteit.
 - Je bent stressbestendig en behoudt het overzicht.
 - Je wenst je steentje bij te dragen tot ons maatschappelijk doel en hebt affiniteit met vastgoed.
 
ons aanbod
We bieden je:
- Een voltijds bediende contract van onbepaalde duur in een groeiende, maatschappelijk geëngageerde organisatie.
 - Een betekenisvolle functie binnen een maatschappelijk relevante organisatie.
 - Een goede werk-privébalans dankzij de flexibele werkuren en de mogelijkheid om tot 2 dagen per week van thuis te werken.
 - Een aantrekkelijke vakantieregeling: naast 20 wettelijke vakantiedagen en 10 legale feestdagen, krijg je 4 extralegale vakantiedagen en 12 inhaalrustdagen.
 - Een aantrekkelijke verloning aangevuld met tal van extralegale voordelen, waaronder een groepsverzekering, hospitalisatieverzekering, maaltijdcheques, eco-cheques, extra anciënniteitsdagen, gsm abonnement, thuiswerkvergoeding en sociaal abonnement voor woon-werkverkeer.
 
plaats van tewerkstelling
Ons nieuw werkingsgebied situeert zich in de Vlaamse rand ten noorden van Brussel en omvat de gemeenten Grimbergen, Kampenhout, Kapelle-op-den-Bos, Londerzeel, Meise, Steenokkerzeel en Zemst. Onze huidige hoofdzetel in Sint-Pieters-Leeuw zal in de toekomst verhuizen naar regio Grimbergen. Op maandag werkt iedereen vanuit Sint-Pieters-Leeuw. De andere dagen werkt het financieel team vanuit onze kantoren in Strombeek-Bever. Na je opleidingsperiode kan je 2 dagen per week thuis werken.
Geïnteresseerd? Bouw je mee aan ons verhaal?
Aarzel niet en stuur je motivatiebrief en CV naar onze HR-dienst via .vlaanderen
Vermeld in het onderwerp: "Sollicitatie – Debiteurenbeheerder + je naam".
We kijken uit naar jouw kandidatuur
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                        
                        
                                Solliciteren