Bij Het Vlaamse Woonanker werk je niet voor een organisatie, je werkt voor een missie. Als sociale woonmaatschappij hebben wij als doel betaalbare kwalitatieve huisvesting te bieden aan mensen met een beperkt inkomen. Met een portefeuille van meer dan 1700 woningen verspreid over diverse gemeenten in de Vlaamse rand rond Brussel zijn we een groete vastgoedspeler.
Wil jij bijdragen aan een organisatie met een sociaal hart? Dan ben jij de collega die we zoeken!
over Het Vlaamse Woonanker
Het Vlaamse Woonanker is een samenwerkingsverband van zeven gemeenten in de Vlaamse Rand om betaalbare en duurzame woningen aan te bieden. Gestaag werken we aan het uitbreiden van ons patrimonium. Onze focus ligt op projecten die passen in onze visie op sociaal wonen, met aandacht voor sociale integratie en duurzaamheid. Daarbij willen we een ankerpunt zijn voor onze bewoners, met een toegankelijke en persoonlijke dienstverlening.
Bij Het Vlaamse Woonanker draait alles dus om betrouwbare en kwaliteitsvolle dienstverlening, waarbij we samen, met respect voor onze bewoners, naar duurzame oplossingen zoeken. Met veel goesting doen we wat we beloven en zorgen we dat zij steeds op de eerste plaats komen.
jouw rol als Boekhouder
Als boekhouder/huurlastenbeheerder speel je samen met de andere collega's van het financieel team een belangrijke rol in het financieel beheer van ons patrimonium en de werking van ons financieel departement.
Wat ga je doen?
- Leveranciersboekhouding: registreren van aankoopfacturen - hoofdzakelijk facturen m.b.t. water, gas en elektriciteitsverbruik, onderhoud en herstellingen van ons patrimonium alsook de facturen m.b.t. nieuwe vastgoedprojecten.
- Huurlasten management: opvolgen, berekenen van voorschotten en afrekenen van huurlasten.
- Je maakt brieven op aan huurders en voert terugbetalingen uit en dit nauwgezet en klantgericht.
- Je behandelt vragen van huurders m.b.t. huurlasten.
- Onroerende voorheffing management: controle en boeking van de te betalen onroerende voorheffing en de verminderingen van OV terugbetalen aan huurders.
- Vast activa management: beheer van nieuwe investeringen, berekening en boeking van afschrijvingen.
- Je draagt bij tot de periodieke afsluitingen en het opmaken van rapporten.
- Je helpt bij de voorbereidingen van de jaarlijkse financiële audit.
- Je biedt ondersteuning aan de taken van de collega's van het financieel departement.
Wat verwachten we van jou?
- Je hebt een bachelor in bedrijfsmanagement, richting accountancy-fiscaliteit of een graduaat.
- Je hebt een aantal jaren ervaring in de boekhouding.
- Je hebt een perfecte kennis van Microsoft Office (Word, Excel, …).
- Je wenst je steentje bij te dragen tot ons maatschappelijk doel en hebt affiniteit met vastgoed.
- Je bent analytisch en beschikt over een goed organisatievermogen, orde en netheid.
- Je bent een teamplayer en beschikt over goede communicatieve vaardigheden.
- Je bent klantvriendelijk en je werkt graag met en voor mensen.
- Je bent in staat om dossiers met de nodige discretie te behandelen en je kan zorgen voor de nodige administratieve opvolging en afhandeling.
- Je bent stressbestendig en werkt planmatig en kan met deadlines omgaan.
- Je spreekt en schrijft vlot Nederlands en kan adequaat omgaan met anderstaligen.
- Je bent leergierig en bereid om een uitgebreide kennis te verwerven in de toepasselijke regelgeving.
Wat bieden wij?
- Een voltijds contract van onbepaalde duur in een groeiende, maatschappelijk geëngageerde organisatie.
- Een sociaalvoelende, groeiende organisatie waar je verantwoordelijkheid en ruimte krijgt om te groeien.
- Een goede werk-privébalans met flexibele uren en tot 2 dagen telewerk per week.
- aantrekkelijke vakantieregeling: naast 20 wettelijke vakantiedagen, krijg je 4 extralegale vakantiedagen en 12 inhaalrustdagen.
- een competitief loon en tal van extra-legale voordelen, waaronder een groepsverzekering, hospitalisatieverzekering, maaltijdcheques, eco-cheques, extra anciënniteitsdagen, gsm, laptop, thuiswerkvergoeding en sociaal abonnement voor woon-werkverkeer.
- Plaats van tewerkstelling: naar aanleiding van een nieuwe regelgeving zal onze zetel verhuizen naar regio Grimbergen, aangezien het werkingsgebied zich verplaatst heeft naar het Noorden (Grimbergen, Kampenhout, Kapelle-op-den-Bos, Londerzeel, Meise, Steenokkerzeel en Zemst). De herverdeling van de regio's moet afgerond zijn tegen eind 2026. In tussentijd zullen we vanuit een satelliet vestiging in Grimbergen en onze huidige zetel te Sint-Pieters-Leeuw opereren. Hou er dus rekening mee dat de plaats van tewerkstelling regio Grimbergen wordt.
Geïnteresseerd? Bouw je mee aan ons verhaal?
Aarzel niet en stuur je motivatiebrief en CV naar onze HR-dienst via hr@hvw.vlaanderen
Vermeld in het onderwerp: “Sollicitatie – Boekhouder + je naam”.
We kijken uit naar jouw kandidatuur!
Solliciteren