Job 1 van 2


Report this listing

Solliciteren



Interne Sales Support (Fulltime) – Tessenderlo


About us

 

Het verhaal van High Demand Brands is van start gegaan begin jaren 1990 met de distributie van fietsen en fietsaccessoires. In de loop der jaren vertrouwden verschillende andere merken op onze uitgebreide expertise en zo werden we geïntroduceerd in de wereld van de sport, de schoenen en de fashion. Momenteel is High Demand Brands één van de meest vooruitstrevende, voorraadhoudende business partners in de BeNeLux en omringde landen voor merken in schoenen, mode- en sportartikelen, en werken er een 25-tal mensen in vast dienstverband. High Demand Brands is een internationale onderneming die actief is in gans Europa en die samenwerkt met leveranciers van over de hele wereld.

 

Dat we een van de favoriete partners van onze merken zijn, blijkt uit de talrijke awards die we hebben ontvangen van meerdere internationale merken. Al onze producten vertellen een eigen, boeiend verhaal.

 

Missie

 

Onze missie bestaat erin retailers bij te staan in de succesvolle verkoop van onze merken. We willen er mee voor zorgen dat ze leading brands worden. Ons doel is dan ook een merkbare meerwaarde te bieden aan onze klanten en leveranciers.

 

Visie

 

Wij investeren steeds in creatieve marketing, dynamische sales, technologische innovaties en stock optimalisatie. Hierdoor bieden we onze klanten beproefde methodes die leiden tot onmiddellijk succes. We willen verder uitgroeien tot de meest innovatieve en technisch meest vooruitstrevende speler op onze markt. Door de toegevoegde waarde die we onze klanten bieden, alsmede door onze nauwe samenwerking met hen, werken we samen verder aan een optimale strategie en een nog succesvoller resultaat.

 

 

De functie omvat het uitvoeren van Interne Sales Support taken zoals:

 

  • Plannen en optimaliseren van distributieprocessen
  • Coördineren van uitgaande goederenstromen
  • Opvolgen van A-Z van key acccount orders
  • Proactief mee opvolgen van inkomende goederenstromen
  • Onderhouden van contact met vervoerders en klanten
  • Analyseren van logistieke data en verbeteringen voorstellen
  • Aanmaken van nieuwe klanten
  • Debiteurenbeheer
  • Cold calling

 

Er is goede en innoverende IT aanwezig om dit alles in goede banen te leiden : ERP-systeem, Power BI

 

De ideale kandidaat:

  • Heeft ervaring in bovenstaande functie
  • Is planmatig en doelgericht, communicatief, proactief en zelfredzaam
  • Heeft een uitstekend zicht op wat moet of had moeten gebeuren en wat reeds gebeurd is
  • Kan anticiperen op bottlenecks en onheil vermijden of omzeilen
  • Is dus erg proactief en heeft er geen probleem mee om mensen of klanten te waarschuwen als hij of zij het onheil niet heeft kunnen vermijden
  • Heeft een 'I love it when a plan comes together'-instelling en is dus bijzonder oplossingsgericht en
  • Is daadkrachtig in situaties waarin snel de juiste prioriteiten moeten kunnen gesteld worden
  • Heeft inzicht in databases en hoe deze werken (ERP/of AX is meegenomen maar móet niet)
  • Heeft een zeer goede Excel kennis
  • Heeft inzicht in processen en hoe deze werken
  • Is vlot 2-talig : spreekt en schrijft Nederlands en Frans (Engels en Duits is een plus)

 

Er wordt een interne opleiding voorzien.

 

Deze functieomschrijving geeft een beeld van de taken van de Interne Sales Support binnen de High Demand Brands groep. Je zal merken dat de nadruk niet zozeer ligt op de loutere uitvoering van taken, dan wel op het resultaat ervan.

 

Elke taak heeft een doel. En het doel is altijd iets waar iemand anders beter van wordt. Iets wat waarde creëert. Dat kan de klant zijn, de organisatie zelf, de directie of een collega.

 

Je vraagt je wellicht af of je er zelf ook beter van wordt?

 

Wel, op meer manieren dan je misschien denkt. Een boeiende job, tevreden klanten, een fijne samenwerking met collega's en een integere directie... om te beginnen. En ja, daar waar de medewerkers zich verdienstelijk weten te maken (door bij te dragen), komt de organisatie graag tegemoet aan datgene wat medewerkers zelf belangrijk vinden.

 

Bij elke taak (we spreken overigens liever van een bijdrage) ben je of 'accountable' of 'responsible'. Wie accountable is, is de eindverantwoordelijke van de bijdrage. Als je 'accountable' bent, wordt verwacht dat je zelf voor het eindresultaat instaat. De medewerker die responsible is, is degene die verantwoordelijk is voor de uitvoering.

 

Als accountable, rapporteer je spontaan aan alle belanghebbenden over het resultaat van alle bijdragen, of je geeft aan de directie of collega's aan waar een en ander vertraging oploopt. Kortom, je denkt zelf mee vooruit.

 

Accountable zijn betekent dat je zelf de oplossing zoekt om het resultaat van de bijdrage te garanderen. Betekent dat dat we je aan je lot overlaten? Allerminst, collega's en directie zijn altijd graag bereid je te helpen waar het kan, als je daar zelf om vraagt. Medewerkers die oplossingen aanbrengen i.p.v. problemen zijn namelijk verdienstelijker. Iemand die geen verantwoordelijkheid neemt, heeft uitvluchten. Dat zie je aan het niet tijdig nemen van actie en het zoeken van uitvluchten. Bij 100% verantwoordelijkheid zijn er 0% uitvluchten. Ter ondersteuning van mensen die verantwoordelijkheid opnemen, bieden wij:

  • duidelijke verantwoordelijkheden
  • duidelijke functieomschrijvingen
  • duidelijke doelen en verwachtingen
  • duidelijke KPI’s waarmee je bijdrage en inspanning transparant worden

 

en sturen wij aan op:

  • duidelijke communicatie – we spreken elkaar direct aan op het behalen of missen van afspraken, acties en bijdragen
  • duidelijke probleemdefinitie en oplossend vermogen - als er zich een probleem voordoet, neem dan eerst de tijd om het probleem goed te beschrijven en los daarna dat probleem op


Heb je interesse om ons dynamisch team te komen versterken en samen met ons aan de toekomst van High Demand Brands te bouwen? Aarzel dan zeker niet en stuur je CV met korte motivatiebrief naar an@highdemandbrands.eu, we reageren snel!

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht