Voor de marktleider in de uitvaartsector zoeken wij een REGIODIRECTEUR voor de Regio Kortrijk.
Een gepassioneerde ondernemer met affiniteit voor de zorgsector die diverse teams zal aansturen.
We zoeken een gedreven persoon die een goed ontwikkeld zakelijk instinct en dito kwaliteiten weet te combineren met een sterk inlevingsvermogen en zorgvuldige communicatie. Iemand die ook in delicate omstandigheden de juiste toets weet te raken bij nabestaanden en teamleden. Iemand voor wie business en integriteit hand in hand gaan.
Een echte ondernemer die zelf eventueel ook kan mee participeren in het bedrijf.
Bedrijf en sector
Onze klant groepeert als marktleider ondernemers en zorgkundigen in de uitvaartsector. Ze verenigt ervaren professionals in een netwerk waarin nauw wordt samengewerkt, expertise gedeeld en ontzorgd. Door het bundelen van een aantal kerntaken is er daardoor meer tijd voor de essentie: van elke uitvaart een unieke ervaring op maat maken.
De ondernemers en uitvaartorganisatoren zijn volbloed professionals die de beste begeleiding bieden in gevoelige omstandigheden. Ze streven ernaar om op een laagdrempelige en authentieke manier een aanspreekpunt te zijn in een periode van afscheid. Bij de term ‘uitvaartondernemer’ denken mensen op de eerste plaats aan het levenseinde, maar als zorgonderneming kijkt onze klant een heel stuk verder: er wordt zowel empathie als efficiëntie geboden, met ook een correcte nazorg, zowel administratief als psychologisch.
Je verantwoordelijkheden
In een eerste fase zal je een zeer grondige operationele opleiding doorlopen om de volledige werking van het bedrijf volledig te beheersen.
Eénmaal ingewerkt zal je als Regiodirecteur een cluster van uitvaartcentra leiden en ondersteunen bij het behalen van hun financiële, operationele, budgettaire en marktaandeeldoelstellingen.
Dit omvat o.a. het behalen (en overtreffen) van de organische groeidoelstellingen en het stimuleren van operationele excellentie, medewerkersbetrokkenheid en klantervaring.
Meer in het bijzonder zal de Regiodirecteur:
- een cultuur van uitmuntende service stimuleren en er zorg voor dragen dat alle uitvaartcentra en hun teamleden een hoge mate van medeleven, empathie en professionaliteit behouden;
- de spil vormen tussen de gehele organisatie en de lokale uitvaartondernemingen; o.a. ook qua visie, missie, waarden, strategie, doelstellingen, beleid, systemen en procedures van het bedrijf;
- acties implementeren om de inkomsten te verbeteren en marktaandeel te winnen (bijv. verkoop van precare-contracten, politie- en sociale welzijnscontracten, implementeren van lokale marketinginitiatieven, ervoor zorgen dat lokale faciliteiten en transportvoertuigen de beste in de regio zijn of zullen zijn);
- het bedrijf vertegenwoordigen bij initiatieven op gemeenschapsniveau om de reputatie van het merk en de markt te versterken;
- lokale teamleiders en ondernemers ondersteunen en begeleiden; een samenwerkende, innovatieve en resultaatgerichte cultuur bevorderen;
- samenwerken met het marketingteam om o.a. advertentiestrategieën en online community-opbouw en organisatie van evenementen te ontwikkelen en uit te voeren;
- synergiedoelstellingen en kostenbesparende projecten implementeren;
- kasstroomprognoses beheren en de plannen eraan aanpassen wanneer nodig;
- inefficiënties in de activiteiten identificeren en de nodige corrigerende maatregelen implementeren;
- technologische oplossingen introduceren om workflows te stroomlijnen, samen met en onder toezicht van de IT-afdeling
Competenties en ervaring
- Resultaatgerichtheid en bereidheid om verandering teweeg te brengen
- Goede coaching- en communicatievaardigheden
- Goede projectmanagementvaardigheden
- Zeer goede analytische vaardigheden, vooral met financiële overzichten
- Goede mensenkennis zodat noodzakelijke trainingsconcepten voor werknemers kunnen worden geïdentificeerd
- Goede IT-vaardigheden, bijvoorbeeld Google Suit, op de cloud gebaseerde oplossingen
- Vloeiende lokale taalvaardigheid, plus Engels
- Minimaal 5 jaar leiderschapservaring in een op klantenservice gerichte organisatie met meerdere locaties, idealiter met een gevoelig karakter (uitvaartcentra,horeca, detailhandel, gezondheidszorg, verzorgingstehuizen ...)
- Brede ervaring in het tegelijkertijd beheren van meerdere projecten en onderwerpen
- Aantoonbare ervaring in samenwerking met lokale sociale entiteiten, lokale ondernemers, ...
- Bachelordiploma in een bedrijfskundige / economische studie
- Opleiding / zelfontwikkeling in een commercieel / financieel / bedrijfsontwikkelingsbedrijf voor minimaal 5 jaar op senior niveau
- Sterke positie en invloed in de toegewezen regio (en er vanzelfsprekend ook wonen)
Persoonlijkheid
- Resultaat- en doelgericht
- Uitstekende teamspeler, bereidheid om anderen te ondersteunen en te coachen
- Zelfverzekerd
- Sterke analytische vaardigheden, uitdagend en nauwkeurig
- Diplomatieke persoonlijkheid met sterke empathische vaardigheden
- Zelfgedisciplineerd, energiek, praktisch met het vermogen om zelfstandig en onder stress te werken
- Sterke projectmanagementvaardigheden, zeer georganiseerd
- Rolmodel in het leiden van zichzelf en teams
- Motiveert en coacht teams en individuen
- Teamspeler met het vermogen om samen te werken met specialisten uit verschillende vakgebieden
- Proactief probleemoplossend en sterke intrinsieke motivatie
Solliciteren