Honda is een wereldwijd begrip als ontwerper en producent van moderne, energiezuinige en krachtige auto's en motoren. Daarnaast is Honda ook toonaangevend in het segment van industriële motoren en power products zoals buitenboordmotoren en grasmaaiers. Honda staat voor design, voor en door mensen.
Honda Motor Europe Benelux is het verkoopkantoor van Honda in België, Nederland en Luxemburg en is verantwoordelijk voor de verkoop van motorfietsen (motoren en bromfietsen), auto's, power products (grasmaaiers, buitenboordmotoren, power groups), reserveonderdelen en accessoires.
In die geest zijn wij op zoek naar een gedreven en ondernemende:
‘Area Manager After Sales Motorcycles ‘
De After Sales Area Manager rapporteert aan de Field Operations Section Manager – HME-BN en is in een field-based rol verantwoordelijk voor het behalen van klanttevredenheid, klantbehoud en onderdelenverkoopdoelstellingen. De functiehouder werkt nauw samen met de betreffende dealers om de operationele best practices voor aftersales te implementeren, wat leidt tot bedrijfs- en winstgroei voor het Honda Benelux (HME-BN) Dealernetwerk. Inzicht in de kansen en huidige prestaties van dealers is van het grootste belang bij het ontwikkelen van duidelijke actieplannen voor dealers, die zowel de behoeften van onze klanten moeten overtreffen als de doelstellingen van de bedrijfsafdeling moeten behalen. De functiehouder is verantwoordelijk voor het behalen van alle gedefinieerde aftersalesdoelstellingen door de implementatie van de operationele aftersalesprogramma's en -normen. Deze doelstellingen omvatten onderdelen, klanttevredenheid en productbehoud.
Je wordt als ‘Area Manager After Sales Moto’s’ bij Honda verantwoordelijk voor
Dealermanagement:
- Je fungeert als de belangrijkste aftersales-interface tussen Honda en de dealers en bouw sterke, ondersteunende relaties op om commerciële resultaten te stimuleren.
- Je spreekt doelstellingen en actieplannen af met dealers, bewaak de voortgang en geef begeleiding om ervoor te zorgen dat de levering in lijn is met de regionale doelstellingen.
- Je identificeert en voldoet aan trainingsbehoeften, rechtstreeks of via Dealer Development, om de commerciële prestaties te maximaliseren en het merkimago te bevorderen.
- Werk samen met collega's van Dealer Development en Sales om potentiële dealers te beoordelen en bied lokale aftersales-expertise om de commerciële prestaties te maximaliseren en risico's binnen het dealernetwerk te minimaliseren.
- Je analyseert en behaalt doelstellingen voor onderdelen, retentieproducten, e-VHC (elektronische gezondheidscontrole) en PM (periodiek onderhoud), met de implementatie van tegenmaatregelen waar nodig.
- Je draagt zorg voor de Implementatie van Honda e-VHC bij geselecteerde dealers om “upsell” mogelijkheden te maximaliseren en “best-practices” te implementeren.
- Je spreekt meetbare verbeterplannen af en implementeer deze met het Senior Dealership Management Team, met behulp van TQM-processen (Total Quality Management). • Implementatie en beheer van het Aftersales Development Programma van begin tot eind.
- Ja zal zorgen voor volledige naleving door dealers van alle Aftersales Franchise Standards en Business Terms.
Analyse en rapportage:
- Je voert een gedetailleerde analyse van de dealerprestaties uit met behulp van Pan-Eu tools en systemen (Network Dynamics, andere...) om passende aanbevelingen te doen ter verbetering van de bedrijfsprestaties en rapporteer hierover aan het senior management.
- Je gebruikt samengestelde data en lokale marktinformatie om een goed inzicht te krijgen in de huidige prestaties, negatieve effecten op de Aftersales-prestaties van Honda te voorkomen en te minimaliseren.
- Je hebt verplichting om wekelijkse prognoses in te dienen ten opzichte van vastgestelde doelstellingen en flexibiliteit om te reageren op ad-hoc rapportageverzoeken.
- Je zorgt voor de analyse en realisatie van de algehele tevredenheidsscores van de Aftersales CSI (Customer Satisfaction Index), met de implementatie van tegenmaatregelen waar nodig.
Interne relaties:
- Je bouwt en onderhoudt relaties met collega's binnen het bedrijf om op de hoogte te blijven van relevante problemen en kansen.
Klantenservice:
- Je kan fungeren als escalatiepunt voor klantproblemen om problemen op te lossen en de klantervaring te verbeteren.
Je hebt als ‘Area Manager After Sales Moto’s’ bij Honda volgende Kwalificaties, vaardigheden en ervaring
Vereist:
- Universitaire masterdiploma of gelijkwaardig door ervaring
- Minimaal 5 jaar ervaring als business consultant binnen een retailnetwerk.
- Hoge mate van commerciële interesse, aangezien de functie hands-on ondersteuning van de commerciële business vereist.
- Goed georganiseerd en sterke analytische vaardigheden om effectief en cross-functioneel te kunnen denken.
- Goede timemanagementvaardigheden en een flexibele aanpak van werkprioritering en -planning
- Goede communicatie- en onderhandelingsvaardigheden
- Goede kennis van MS Office (met name Excel en PowerPoint).
- Tweetalig Nederlands/Frans (schriftelijk en mondeling).
- Mogelijkheid om binnen België te reizen (functie in het veld).
Gewenst:
- Kennis van de Honda-organisatie en kennis van de externe markt
- Vloeiende beheersing van het Engels (schriftelijk en mondeling) voor internationale communicatie.
- Mogelijkheid om binnen Europa te reizen voor trainingsdoeleinden (incidenteel)
Optioneel:
- Ervaring in een aftersalesomgeving voor de auto-industrie.
- Ervaring in een dealerservice/werkplaatsomgeving
Je krijgt bij Honda Motor Europe :
- Een uitdagende functie met verantwoordelijkheid en autonomie;
- Een aangename werkomgeving binnen een internationale groep met aanzien;
- Permanente opleiding en vorming door Honda Motor Europe
- Een aantrekkelijke verloning aangevuld met sector gebonden extralegale voordelen
Spreekt deze uitdaging je aan ?
Wil je deel uitmaken van “The Power of Dreams” ?
Contacteer ons dan nog vandaag
Contactpersoon:
Redgy Van Goethem
T: +32 475 984 299
redgy.vangoethem@heiwegen.eu
Solliciteren