Met de focus gericht op de patiënten en hun behoeften, stellen de Iris Ziekenhuizen Zuid (verspreid over 4 gemeenten in het zuiden van Brussel) en hun 2500 medewerkers, alles in het werk om de ganse bevolking van Brussel en omstreken doelgerichte en kwalitatieve zorgen en een multidisciplinaire aanpak aan te bieden, dit alles met behoud van onze waarde van buurtziekenhuis. De Iris Ziekenhuizen Zuid en het UMC Sint-Pieter gaan een strategisch groeperingsproject aan om hun stabiliteit te versterken en hun medische samenwerkingsverbanden te dynamiseren. Het doel van dit project is de kwaliteit van de zorg te behouden en te verbeteren door een nog stimulerende omgeving voor zorgprofessionals te creëren. Deze samenwerking is een geweldige kans om de uitmuntendheid van twee geëngageerde openbare ziekenhuizen te versterken, ondersteund door sterke ethische waarden en een niet aflatende inzet voor de volksgezondheid. De Iris Ziekenhuizen Zuid zoeken, Voor de Ombudsdienst rechten van de patiënt, Een Ombudsman (m/v/x) Onder van zelfstandige of medewerker (50%) contract voor een onbepaalde duur Conform de wetgeving (wet van 22 augustus 2002) beschikken de Iris Ziekenhuizen Zuid over een ombudsdienst rechten van de patiënt. U behartigt alle missies die in de wet beschreven worden en treedt op als tussenpersoon tussen de patiënt en de zorgverstrekker. U verzekert de band tussen de patiënt, zijn familie en het ziekenhuis. U informeert de patiënten en de personeelsleden over de rechten van de patiënt een geeft advies om de communicatie en de zorgkwaliteit te verbeteren. Uw takenpakket omvat: Vragen en klachten met betrekking tot de rechten van de patiënt voorkomen Bemiddeling bij klachten (objectief en volledig onafhankelijk onderzoek van de klachten van patiënten, onderzoek instellen bij de betrokken personen, een goede communicatie tussen patiënt en verstrekker bevorderen) Vormingen/sensibiliseringssessies met betrekking tot de communicatie en de rechten van de patiënt organiseren en leiden De patiënt informeren over de mogelijkheden voor de afhandeling van zijn klacht Informatie verstrekken over de werking van de ombudsdienst Aanbevelingen formuleren om tekortkomingen die tot een klacht zouden kunnen leiden, te vermijden (verbetering van de zorgkwaliteit en patiënttevredenheid) Uw opleiding: Master of Bachelor (graduaat) in de rechten Een opleiding klachtenbemiddeling is een reële troef Uw ervaring en kennis: Ervaring in een gelijkaardige functie is zeer gewenst Ervaring in het animeren/leiden van een groep is een troef U kent de wet betreffende de rechten van de patiënt U spreekt goed Frans Uw vaardigheden: U handelt discreet, integer en respecteert de vertrouwelijkheid U bezit een vlotte communicatie en houdt ervan om voor een publiek te spreken U bent empatisch ingesteld en bezit een ruime actieve luisterbereidheid U bent gepassioneerd door uw job en de mens Uw zin voor organisatie en het beheer van dringende gevallen en prioriteiten werden bewezen U werkt autonoom en waardeert samenwerking en coördinatie U aarzelt niet om initiatieven te nemen Een halftijds contract (19u/week) voor onbepaalde duur. Als u een onafhankelijke status wenst, kunnen we dat bespreken. Een zeer aantrekkelijke verloning Voorkeurtarieven in alle ziekenhuizen van het Irisnetwer... Communication, Médiation, Droits des patients, Droit, IRIS, Iris, Samenwerken, Néerlandais, Conflictbemiddeling, Juridische richting, Communicatie, Frans, Service hospitalier, Animation, Onderzoek, Active listening