Job 1 van 1


Report this listing

Solliciteren



Projectmedewerker·ster wijkenergietransitieproject


Leefmilieu Brussel is de tweetalige milieu- en energie administratie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.
Wij staan in voor een brede waaier aan activiteiten op het vlak van leefmilieu met als opdracht te streven naar meer levenskwaliteit voor alle Brusselaars. Om de klimaatuitdagingen het hoofd te bieden, willen wij een faciliterende rol spelen in de transitie van het Brussels Gewest naar een koolstofarme samenleving tegen 2050. Ons doel is om de directe en indirecte uitstoot van broeikasgassen te verminderen, de gevolgen van klimaatverandering te beperken en alle mogelijke vormen van milieuoverlast terug te dringen. Dankzij de inzet van onze medewerker·ster·s, onze gedeelde waarden (Respect – Innovatie – Verantwoordelijkheid) en onze transversale aanpak inzake leefmilieu, zijn wij als organisatie in staat om ons aan te passen aan de huidige en toekomstige uitdagingen en onze langetermijnvisie te realiseren.  Je zal tewerkgesteld worden op de afdeling Gewest in Transitie, Laboratorium luchtkwaliteit en Monitoring, dienst Omgeving en burger in transitie. 
Functieomschrijving Binnen de dienst Omgeving en burger in transitie, werd het Europees gesubsidieerd Wijkenergietransitieproject Be.SHARE recent opgestart. Dit project is gericht op de realisatie van een innovatief warmtenet met lokale hernieuwbare energiebronnen en de realisatie van activiteiten gericht op lokale energiegemeenschapsvorming (burgers, gebruikers). 
Als projectmedewerker·ster ben je SPOC stakeholdermanagement, reporting en communicatie en werk je tijdens de initiatiefase van het Europees gesubsidieerde wijkenergietransitieproject aan de volgende doelstellingen:
  • Je neemt in eerste lijn de dagelijkse contacten met de projectpartners en met de externe stakeholders (Karno, Sibelga, Vivaqua, VUB, Convivence, Stad Brussel, Brussel Mobiliteit, Foyer Laekenois, en private gebouweigenaars) en werkt in nauwe samenwerking met de algemene projectleider (die de technische en strategische belangen overschouwt) de volgende taken waar: 
  • Je verzorgt de contacten met de partners, organiseert de algemene teammeetings, en verzorgt de verslaggeving
  • Je ben verantwoordelijk voor het sluiten van het subsidiecontract met EUI (de subsidiërende autoriteit), de partnerschapsovereenkomsten, alsook de transferovereenkomsten met ondersteuning van de algemene projectleider en zo nodig interne juridische ondersteuning
  • Je adviseert de algemene projectleider en de sponsor over de risico's verbonden aan het stakeholdermanagement (o.m. financiële en juridische aspecten). 
  • Je neemt het voortouw in de opvolging van de Readiness check en ex-ante audit, in nauwe samenwerking met de algemene projectleider (risico- en stakeholderbeheer)
  • Je werkt nauw samen met de projectleider·ster aan de opstart van het werkpakket "Project management" en je bent verantwoordelijk voor het aspect reporting van dit werkpakket: 
  • Je ondersteunt de projectleider bij de opmaak van het Project Monitoring plan en bij de eerste aanzet van het project management plan 
  • Je ondersteunt de projectleider bij het realiseren van de nodige aanpassingen aan de kandidatuur en het applicatieformulier in antwoord op de opmerkingen van EUI, en in functie van de technische, financiële haalbaarheid, alsook het time management, zoals overlegd met de projectpartners. 
  • Je lanceert de aanbesteding voor externe dienstverlening rond project en financieel management en reporting en voert de opvolging van deze dienstverlenging uit.
  • Je treft de voorbereidingen voor de reporting die vanaf de implementatiefase van start gaat
  • Je bent verantwoordelijk voor de opstart van het werkpakket "Communication and capitalization"
  • Je geeft input voor het project monitoring plan m.b.t. dit werkpakket
  • Je lanceert de aanbesteding voor externe dienstverlening (communicatiestrategie, grafische identiteit, webpage,…) en voert de opvolging van deze dienstverlening uit.
  • Je neemt deel aan de overlegmomenten met het secretariaat EUI.
  • Je neemt deel aan de door EUI voorgestelde opleidingen (Budget training, …) 
  • In functie van de noden en prioriteiten in het project, kan je ook ingezet worden op andere taken.
Een groot deel van de uitwisseling (zowel mondeling als schriftelijk) binnen dit project gebeurt in het Engels.
Profiel Diploma*: Master 
*Kandidaten die hun diploma hebben behaald in een land buiten de Benelux kunnen aan de selectie deelnemen op voorwaarde dat hun diploma door de Vlaamse of Franse Gemeenschap werd gelijkgesteld. Gelieve de erkenning van je diploma toe te voegen aan je kandidatuur. Ervaring
  • Een relevante professionele ervaring in het domein van projectbeheer. 
  • Een ervaring met milieu-, infrastructuur- of energietransitieprojecten is een troef. 
  • Een ervaring met openbare aanbestedingen is een troef.
Deze ervaring kan in aanmerking genomen worden voor de berekening van de geldelijke anciënniteit Kennis 
  • Kennis van het administratieve landschap van het BHG, en basiskennis van de publieke actoren van de stadsontwikkeling en van de gewestelijke nutsbedrijven. 
  • Kennis van communicatie-strategieën in een projectcontext, zowel richting een professionele als een burgerdoelgroep. 
  • Kennis van de uitdaging op het vlak van energietransitie van onze stad, onze wijken en onze gebouwde omgeving is een grote troef
  • Kennis van stakeholdermanagement is een troef
  • Kennis van de juridische aspecten van infrastructuurprojecten is een troef
  • Kennis van openbare aanbestedingen is een troef 
  • Goede kennis van de missies en waarden van Leefmilieu Brussel
  • Je kunt je in het Frans en in het Nederlands vlot en duidelijk uitdrukken, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Kennis van IT-tools : M365
  • Door de digitale transitie in onze samenleving en bij de overheidsdiensten zijn digitale vaardigheden essentieel geworden. Je bent in staat om digitale informatie en IT-hulpmiddelen te gebruiken en bent bereid om je digitale vaardigheden te ontwikkelen. 
Gedragscompetenties 
  • Je denkt vernieuwend door innovatieve en creatieve ideeën aan te brengen.
  • Je neemt beslissingen en onderneemt acties.
  • Je hebt impact en kunt onderhandelen om tot een win-win situatie te komen.
  • Je deelt je eigen inzichten, kennis en werkwijzen met anderen.
  • Je werkt resultaatgericht en behaalt je doelstellingen.
  • Je kunt vlot in team werken en draagt bij tot de goede verstandhouding tussen collega's.
  • Je handelt servicegericht naar gebruiker·ster·s of begunstigden.
Aanbod Groepsverzekering Maaltijdcheques Individuele hospitalisatieverzekering Fietsvergoeding Opvang kinderen
  • Een voltijds contract met onbepaalde duur dat wordt beëindigd bij de stopzetting van de financiering van het project BE.SHARE (EUI-IA Call 3) waarvan de huidige geschatte duurtijd 4 maanden betreft (einde van de initiatie-fase van het project gepland op 30.09.2025). Als de voortzetting van het project wordt bevestigd, bestaat de mogelijkheid van een verlenging met een geschatte duur van ongeveer 4 jaar (einde van de implementatiefase van het project gepland op 01.03.2029). De geslaagde kandidaten in volgorde van rangschikking zullen de mogelijkheid hebben om in een aanwervingsreserve te worden opgenomen voor contracten van onbepaalde duur van hetzelfde niveau
  • Werk in een eco-dynamische werkomgeving 
  • Mogelijkheid tot meerdere dagen telewerk per week
  • Een salaris A101,  in overeenstemming met de loonschalen in de openbare sector (eindejaarspremie + vakantiepremie)
  • Naast de diensten gepresteerd in de publieke sector, is het mogelijk om diensten gepresteerd in de private sector of als zelfstandige te laten erkennen in het kader van de geldelijke anciënniteit, ofwel op basis van het aantal jaren relevante professionele ervaring die tijdens de rekrutering aangetoond werden, ofwel op basis van een aanvraag tot erkenning van een professionele ervaring die in het bijzonder nuttig is voor de functie
  • Maaltijdcheques (8 €)
  • Mogelijkheid tot tweetaligheidspremie (via Selor examen)
  • Een permanente vorming
  • Een flexibele uurregeling
  • Een hospitalisatieverzekering 
  • Gratis woon-werkverkeer met het openbaar vervoer 
  • Een fietspremie of mogelijkheid tot het bekomen van een bedrijfsfiets
  • 35 dagen verlof per jaar (op basis van een voltijdse tewerkstelling)
  • Mogelijkheid tot inschrijving van uw kinderen in het nabijgelegen kinderdagverblijf
Geïnteresseerd ? 
Solliciteer ten laatste op 25/05/2025 via onze site (CV en motivatiebrief). 
Leefmilieu Brussel garandeert een objectieve selectieprocedure, op basis van de vereiste competenties."Omdat diversiteit in onze natuur zit…"

Solliciteren