Job 1 van 6


Report this listing

Solliciteren



Teamcoördinator sociaal beleid


Ben jij een geboren coach, sterk in organisatie en klaar voor een rol met maatschappelijke impact? Dan is deze functie als  teamcoördinator sociaal beleid bij het lokaal bestuur van  Diepenbeek  misschien wel jouw volgende uitdaging!

Onze missie is helder: de levenskwaliteit van iedereen die er woont, werkt, onderneemt, studeert of ontspant optimaliseren. Door duurzame ontwikkeling te stimuleren, creëren we een leefomgeving waar verbinding en beleving centraal staan. Onze visie vertrekt vanuit kwaliteitsvol werkgeverschap, waar we de verbinding tussen onze medewerkers en de dienstverlening verankeren. We bieden een werkomgeving waarin kwaliteit, respect en samenwerking centraal staan.
Functieomschrijving Als  teamcoördinator sociaal beleid sta je aan het hoofd van een enthousiast team binnen de sector Mens. Je bent verantwoordelijk voor de uitvoering en optimalisatie van het sociale beleid in de gemeente en zorgt voor een klantvriendelijke, kwaliteitsvolle en efficiënte dienstverlening.

Je rol is veelzijdig:
  • Je vertaalt strategische beleidsdoelstellingen naar concrete acties en processen.
  • Je geeft leiding en coacht jouw team naar betere prestaties en samenwerking.
  • Je bewaakt de kwaliteit van de dienstverlening, stuurt op KPI’s en bent het aanspreekpunt voor interne en externe klanten.
  • Je zorgt voor een vlotte interne werking met een sterk oog voor verbetering en innovatie.
  • Je bent verantwoordelijk voor de voorbereiding en implementatie van het beleid binnen het kader van de beleidscyclus.
  • Je coördineert activiteiten, stelt draaiboeken op en waakt over budgetten.
Je werkt nauw samen met andere diensten, neemt deel aan overlegmomenten en vertegenwoordigt de dienst sociaal beleid met overtuiging en empathie.
Profiel Je bent een mensgerichte leider met een strategische blik en zin voor initiatief. Jij…
  • bezit sterke coachende en leidinggevende vaardigheden om functionerings- en evaluatiegesprekken in goede banen te leiden.
  • hebt een grondige kennis van beleids- en visievorming, met een analytisch denkvermogen en budgettair inzicht.
  • bent sterk in netwerken en werkt vlot transversaal over diensten heen.
  • hebt uitgebreide kennis van de werking van een OCMW en openbaar bestuur, of bent bereid je deze snel eigen te maken.
  • hebt een juridisch inzicht of achtergrond – dat is een pluspunt.
  • communiceert helder, werkt zelfstandig, en beschikt over organisatietalent.
Daarom beschik je:
  • minimaal over een  bachelorsdiploma .
  • over  minimaal 3 jaar relevante ervaring in een  leidinggevende functie .
Aanbod Van € 3.459 tot € 5.635 per maand Groepsverzekering Maaltijdcheques Individuele hospitalisatieverzekering Tussenkomst openbaar vervoer Fietsvergoeding Eco Cheque Prestatiebonus Extra-legale vakantiedagen Wat krijg je in ruil?
Een uitdagende en gevarieerde functie met aanzienlijke verantwoordelijkheden binnen een enthousiast en dynamisch team, dat staat buiten kijf!

Naast het aantrekkelijke loonpakket volgens de weddeschaal B4-B5 (bruto geïndexeerd maandsalaris van min. € 3459,16 en max. € 5635,23) profiteer je van diverse extralegale voordelen, waaronder maaltijdcheques, fietsvergoeding, hospitalisatieverzekering, eindejaarstoelage, ecocheques, 2de pensioenpijler en terugbetaling van kosten voor het openbaar vervoer.
Geslaagde kandidaten worden opgenomen in een wervingsreserve van min. 1 jaar, verlengbaar tot max. 3 jaar.

Hoe selecteren we de juiste persoon op de juiste plaats?
De psychologen van Probis staan samen met een selectiecommissie in voor de selectieprocedure, die bestaat uit een:
  1. Verkennend gesprek
  2. Assessment center
  3. Voorbereidende case: schriftelijke proef via een thuisopdracht
  4. Mondelinge proef met presentatie van de case
Over de concrete timing van de selectieprocedure word je nog geïnformeerd.
Ingeval er meer dan 10 sollicitanten zijn voor de vacante functie, wordt een CV-screening en eventueel preselectie op basis van praktische proef georganiseerd, waarna de 10 meest geschikte kandidaten mogen deelnemen aan het examen. De resultaten van de CV-screening of preselectie tellen niet mee voor het effectieve examen.

Hoe solliciteer je?
Heel eenvoudig. Solliciteer  ten laatste op 21 mei 2025via het online  sollicitatieformulier  en hou volgende documenten bij de hand:
  • CV
  • Motivatiebrief
  • Diploma
  • Uittreksel uit het strafregister (niet ouder dan 3 maanden)
Heb je vragen over de selectieprocedure? Esmee Thijs & Margo de Naeyer, de betrokken adviseurs van Probis, staan voor je klaar op 014 58 58 00 of via jobs@probis.be.
Wil je graag meer informatie over het lokaal bestuur, de jobinhoud of een loonsimulatie? Dan kan je contact opnemen met wervingenselectie@diepenbeek.be.
We behandelen jouw sollicitatie vertrouwelijk en kijken er alvast naar uit om je te leren kennen. Tot binnenkort!

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht