Job 9 van 15


Report this listing

Solliciteren



Deskundige Financiën


Wil je mee bouwen aan een financieel gezond en transparant beleid voor onze gemeente? Ben je analytisch sterk, werk je nauwkeurig en zie je cijfers als een manier om echt impact te maken? Dan ben jij misschien onze nieuwe  deskundige Financiën !
Functieomschrijving Als  deskundige Financiën speel je een cruciale rol in het beheer van de financiën van gemeente en OCMW. Je zorgt mee voor een correcte boekhouding, heldere rapportering en een solide budgetopvolging. Dankzij jouw inzet kunnen bestuur, collega’s én inwoners rekenen op duidelijke en betrouwbare cijfers.
  • Je ondersteunt bij de opmaak, opvolging en rapportering van het meerjarenplan en de budgetten, met oog voor transparantie en betrokkenheid.
  • Je verwerkt financiële verrichtingen en waakt over de correcte toepassing van wet- en regelgeving.
  • Je analyseert cijfers en vertaalt ze naar duidelijke adviezen voor bestuur en management, op een authentieke en toegankelijke manier.
  • Je helpt mee om financiële processen wendbaar en efficiënt te maken, zodat we flexibel kunnen inspelen op nieuwe uitdagingen.
De  dienst Financiën is een ondersteunende dienst voor alle andere diensten en het beleid van het lokaal bestuur. De dienst staat in voor de inkomende en uitgaande geldstromen en het voeren van de boekhouding. De dienst Financiën neemt in alle financiële processen een centrale plaats in en coördineert het financiële luik van de meerjarenplanning en de rapportering ervan via de jaarrekening.
Profiel
  • Je hebt een bachelordiploma (of daarmee gelijkgesteld). Indien je hier niet over beschikt, zal je moeten slagen voor een capacitaire test om deel te kunnen nemen aan de selectieprocedure.
  • Je hebt een  sterke affiniteit met cijfers, regelgeving en financiële processen .
  • Je werkt nauwkeurig, gestructureerd en resultaatgericht.
  • Kennis van BBC (beleids- en beheerscyclus) en overheidsboekhouding is een pluspunt.
Aanbod Wat mag je verwachten?
  • Een boeiende en uitdagende job met zichtbare impact op beleid en dienstverlening.
  • Een voltijdse tewerkstelling van onbepaalde duur. De verloning gebeurt op basis van de salarisschaal B1 (aanvangsschaal) – B2 – B3. Hierbij is er aandacht voor reeds opgebouwde expertise en relevante ervaring. Voorgaande prestaties in overheidsdienst en/of relevante ervaring in de privésector (max. 10 jaar) kunnen geldelijk gevaloriseerd worden.
Onze overige troeven als werkgever:
  • We bieden je een job met werkzekerheid waarbij je ten dienste kan staan van de lokale gemeenschap.
  • Je krijgt een correcte verloning volgens de wettelijke barema’s. Heb je relevante ervaring, dan wordt deze meegenomen in de berekening van je loon:-
  • Relevante ervaring uit de privésector of als zelfstandige wordt voor maximum 10 jaar in aanmerking genomen.
  • Relevante ervaring uit de overheidssector wordt onbeperkt (en bovenop de 10 jaar uit de privésector) in aanmerking genomen.
  • In december een eindejaarspremie en vakantiegeld in juni maken je loonpakket compleet.
  • Daarbovenop krijg je ook maaltijdcheques van 8 euro per gewerkte dag (7 u. 36 min).
  • Wanneer je met het openbaar vervoer naar het werk komt, wordt je abonnement volledig terugbetaald.
  • De sportievelingen die met de fiets naar het werk komen, krijgen een fietsvergoeding voor het maximaal fiscaal vrijgesteld bedrag (0,35 EUR).
  • We hebben veel aandacht voor de balans tussen werk en privé:
  • De meeste diensten werken met een flexibel uurrooster tussen 06.00 en 22.00 uur.
  • Bij een voltijdse tewerkstelling heb je 32 vakantiedagen,11 feestdagen en 3 door het bestuur te kiezen vrije dagen (2 januari, maandag van de jaarmarkt en 26 december).
  • Per 5 jaar dienstanciënniteit krijg je een extra anciënniteitsdag.
  • Wanneer je functie en de teamplanning het toelaten, kan je telewerken. Wanneer je voltijds werkt, kan dit maximum 1 dag per week.
  • We bieden je een gratis hospitalisatieverzekering aan. Ook je gezinsleden kunnen met een korting aansluiten.
  • Voor contractuele medewerkers is er een pensioenplan.
  • Wij willen onze medewerkers laten groeien en voorzien dan ook de nodige opleidingen en ontwikkelingsmogelijkheden.
  • Je krijgt jaarlijks voor 141,00 EUR ecocheques bij een voltijdse tewerkstelling.
  • Jaarlijks een nieuwjaarsfeest, sportdag en een personeelsfeest. En een personeelsvereniging die regelmatig zorgt voor de nodige sociale activiteiten om de collega’s van andere diensten ook beter te leren kennen.
  • En uiteraard een enthousiast team van collega’s die het leuk maken om elke dag naar het werk te komen!

Hoe solliciteren?
De selectieprocedure bestaat uit:
  • Schriftelijke proef via thuisopdracht: de thuisopdracht wordt via e-mail bezorgd op maandag 3 november 2025 en moet uiterlijk op zondag 9 november 2025 ingeleverd worden.
  • Mondelinge proef: donderdag 20 november 2025 vanaf 13.00 u.
  • Indien je geen bachelordiploma hebt, zal je worden uitgenodigd om een capacitaire test af te leggen.
Interesse?
Klinkt dit als jouw volgende uitdaging? Stel je dan  uiterlijk op zondag 26 oktober 2025kandidaat via het online  sollicitatieformulier . Voeg daarbij zeker je cv, motivatiebrief en kopie van je diploma toe!
De functiebeschrijving met bijhorend competentiewoordenboek kan je vinden op
Voor  algemene vragen kan je terecht bij de dienst Personeel & Organisatie, T 014 38 92 46, E personeelsdienst@retie.be. Voor  inhoudelijke vragen over de job, kan je terecht bij de financieel directeur, Dirk Van Herck, T 014 38 92 56, E dirk.van.herck@retie.be. 

 

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht