DEMAND PLANNER
Wie zijn wij?
Products & Brands Group is onderdeel van de Heylen Group. Wij geloven dat ondernemerschap door authenticiteit en innovatie geen grenzen kent. Op deze manier brengen we sterke merken en kwalitatieve producten naar de Benelux. We zijn dan ook "Crazy about Products and Brands, Serious about Business”.
Zo groeide Products & Brands Group uit tot één van de grootste FMCG bedrijven in de BeNeLux. We verzorgen de logistiek, marketing en sales van merken zoals Maille, Tabasco, Ponti, Lesieur, Kikkoman, Panzani, William Saurin, Daim, Elephant, Benecol, Pamesello, Cathedral City, Olympus, Mars Drinks, Kandoo, Theramed, Mousline Elida legacy brands (Timotei, Williams, Badedas, Brylcreem, Monsavon), Elida Bedhead, Maretti, Chewy Vites, El Taco Truck, Roka & Gärdschips.
We zijn ook een specialist in voedingsproducten voor industrie, met expertise in vooral de tomaten-, olie-, couscous- en pasta-categorie. We zijn actief als specialist in verkoop, marketing en distributie van zowel merken als producten, binnen de Benelux, dit voor retail, groothandelaars, foodservice bedrijven als voor de industrie. Meer info op https://productsandbrandsgroup.com/ P&B Group, Kruisbaan 76, Mechelen.
Wat is het takenpakket?
Je neemt samen met je collega demand planner het voorraadbeheer op van onze organisatie.
Concreet zal jouw functie als volgt worden ingevuld:
Hoe ziet een werkdag er uit?
Elke dag plan en bestel je de leveringen van al onze merken en producten zodat deze op voorraad staan. Bij dreigende out of stocks ga je met onze leveranciers op zoek naar een oplossing om deze alsnog op tijd en in voldoende hoeveelheid aangeleverd te krijgen. Alles tijdig kunnen leveren is wat je elke dag drijft. Je zorgt er dan ook pro-actief voor dat je collega’s binnen de marketing en sales afdeling volledig op de hoogte zijn van de status op hun merken en producten.
Op het gebied van voorraden en voorraadbeheer ben jij aanspreekpunt, het is niet de bedoeling dat onze voorraad tegen de houdbaarheidsdatum loopt en jij zoekt dan ook tot in de puntjes uit hoe dat heeft kunnen gebeuren. Nadat je de oorzaak gevonden hebt, onderneem je direct actie en pas je verbeteringen toe aan het proces. Dit is onderdeel van het S&OP verbeterplan waar je veel tijd aan besteedt, het optimaliseren van dit proces is de kern van jouw werkzaamheden. De working capital zo laag mogelijk houden zonder out of stock te gaan is je missie van elke dag. Binnen het team ben jij het aanspreekpunt voor import, containers. Hieromtrent heb je contact met verschillende partijen: leveranciers, transporteurs.
Onze Supply Chain afdeling is momenteel volop in transitie.
We bereiden ons momenteel voor op een implementatie van een nieuw ERP-pakket, alsook een
nieuw softwaresysteem namelijk Slimstock. Ervaring in het laatste is een plus.
Het ideale profiel?
Wat mag je verwachten?
Klaar voor een nieuwe uitdaging? Solliciteer nu!