Job 20 van 34


Report this listing

Solliciteren



Senior Accountant


Ben jij een ervaren Accountant die zich thuis voelt binnen een stabiele en dynamische KMO met internationale contacten, waar jouw rol er écht toe doet en waar je “geen nummer” bent?

Onze klant – 25 jaar actief met hoofdkantoor te Hove (bij Antwerpen) - is een gekende producent én leverancier van wateroplosbare meststoffen voor land- en tuinbouw .

Binnen de Benelux werken ze nauw samen met zowel groothandels als met de lokale tuinders. Wereldwijd zijn zij actief in meer dan 50 landen , voornamelijk in EMEA en Azië.

Ze zijn een gezond en ambitieus familiebedrijf (2de generatie) - en stellen een 20-tal enthousiaste medewerkers te werk binnen een warm en aangenaam kader.

Je komt terecht in een open bedrijfscultuur waar er geluisterd wordt en waar jouw eigen inbreng om bij te dragen aan de groei en verbetering van de onderneming wordt geapprecieerd.

Bovendien wil onze klant bijdragen aan “een groenere landbouw” en in dat kader werken zij aan mooie en innovatieve projecten rond duurzaamheid .

Om hun verdere groei te verwezenlijken verhuizen zij in 2027 naar een modern nieuw pand in Sint-Katelijne-Waver.

Ben jij dé ervaren Accountant die ervoor zorgt dat de cijfers kloppen achter deze mooie projecten en die deel wil uitmaken van deze mooie groei? Lees dan zeker verder!

Description de la fonction

In deze zeer afwisselende en boeiende rol als Senior Accountant, ben je verantwoordelijk voor:

  • Boekhouding van A tot Y/Z - leveranciers- én klantenboekhouding
  • Verwerken van aankoop- en verkoopfacturen
  • Voorbereiden leveranciersbetalingen
  • Verwerken bankafschriften
  • Klantenopvolging
  • Btw- & Intrastat aangifte (België en Nederland)
  • Diverse maandelijkse rapporteringen
  • Voorbereiden van tussentijdse en jaarafsluitingen in samenwerking met de externe accountant en revisor
  • Optimaliseren van het ERP/CRM pakket (AFAS) en aanpassing van werkmethodes conform wijzigingen in wetgeving (PEPPOL, etc.)

Het Team

Je werkt nauw samen met jouw collega Marine - Financial Controller - die graag haar kennis/ervaring met jou deelt en je zal opleiden.

Je rapporteert aan de General Manager die zeer open en bereikbaar is.

In deze leuke functie zal je dagelijks nauw contact hebben met de verschillende afdelingen (sales, logistiek, ...) en is het belangrijk dat je open en direct communiceert.

Profil

Je bent een enthousiaste en ervaren Accountant met zin voor verantwoordelijkheid.

  • Je hebt een bachelor diploma Accountancy-Fiscaliteit of een masterdiploma handelswetenschappen/TEW (of gelijkaardig) aangevuld met minimum 5 jaren ervaring
  • Je hebt bij voorkeur ervaring met internationale handel/distributie en/of logistieke sector
  • Je werkt zeer nauwkeurig en gestructureerd
  • Je bent sterk communicatief en hebt een goed aanpassingsvermogen
  • Je krijgt energie van nieuwe uitdagingen en doet graag aan optimalisatie
  • Kennis van BTW is een must (ikv import/export binnen en buiten de EU)
  • Je kan vlot werken met MS-Office Word en Excel (zeer goede kennis)
  • Je hebt kennis van een ERP pakket – kennis van AFAS is een pluspunt
  • Je hebt een uitstekende kennis van het Nederlands en een goede kennis van het Engels (zeer belangrijk voor internationale contacten)
  • Je hebt bij voorkeur een rijbewijs B (soms verplaatsing naar andere filiaal)
Offre Possibilité de travailler à domicile : 1 jours Groepsverzekering Maaltijdcheques Individuele hospitalisatieverzekering

Je komt terecht in een dynamische Belgische familiale KMO in volle groei , met een zeer sterke focus op innovatie en duurzaamheid.

Naast een zeer afwisselende en uitdagende functie bieden wij jou:

  • Een voltijds contract, maar 80% of 90% tewerkstelling is zeker bespreekbaar.
  • Een aantrekkelijk salaris aangevuld met mooie extralegale voordelen zoals:
  • maaltijdcheques (7 euro/gewerkte dag)
  • groepsverzekering
  • hospitalisatieverzekering inclusief tandverzekering voordeel)
  • thuiswerkvergoeding van 148 euro/maand
  • 1 dag home office/week na opleiding
  • 20 wettelijke vakantiedagen + aangevuld met 6 ADV-dagen vrij te kiezen
  • Een degelijke opleiding en permanente bijscholing indien nodig

De selectieprocedure

Na je sollicitatie nemen we contact op voor een eerste telefonische screening.

Zijn we allebei enthousiast, dan maken we een afspraak voor een interview.

Tijdens het eerste gesprek bij onze klant, maak je kennis met de Office Manager en Financial Controller. Daarna volgt een 2de gesprek met het management.

Is er een match? Dan ontvang je snel een concreet voorstel!

Het hele proces kan rond zijn op minder dan 3 weken.

Wil je graag meer informatie? Bel of mail me zeker!

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht