Ben jij gepassioneerd door data en media? Heb je ervaring met het modelleren van complexe datastructuren en wil je meewerken aan de toekomst van contentdistributie? Dan zijn we op zoek naar jou!
Als Analytics Engineer werk je aan het modelleren en structureren van metadata die gekoppeld is aan onze content. Deze metadata is essentieel voor het optimaliseren van onze distributie, rapportering, aanbevelingssystemen en de werking van onze digitale touchpoints. Een groot deel van deze metadata is afkomstig uit een van onze centrale contentplanningssystemen.
Je taken omvatten onder andere
Ontwerpen en implementeren van robuuste datamodellen voor contentmetadata
Integreren en transformeren van data uit een centraal planningssysteem naar analyseklare datasets, bijvoorbeeld door gebruik te maken van Watson
Optimaliseren van bestaande integraties waarin metadata uit ons centrale planningssysteem een cruciale rol speelt
Documenteren van datastromen en modellogica voor herbruikbaarheid en schaalbaarheid
Wat verwachten we van jou?
Je beschikt over de noodzakelijke kennis voor deze functie
Grondige kennis van SQL
Affiniteit met metadata en contentstructuren
Ervaring met of kennis van Watson is een sterke plus
Aantoonbare ervaring met datamodellering of analytics engineering
Analytisch denkvermogen en oog voor detail
Specifieke vaardigheden
Aantoonbare ervaring met SQL (Senior, 5+ jaar)
Aantoonbare ervaring met Watson van IBM of een vergelijkbare technologie
Aantoonbare kennis van het datamodel van een vergelijkbaar contentplanningssysteem
Aantoonbare ervaring met relevante technologieën (Senior, 5+ jaar)
Taalvereiste: Nederlands op Europees CEFR - niveau C2
Hogere opleiding (Master of Bachelor) met technische/engineering achtergrond of gelijkwaardig door ervaring met ICT-technologie waarvoor expertise gevraagd wordt
Wat bieden wij jou?
Je krijgt een voltijds contract voor een freelance opdracht tot 31 december 2025, met moogelijke verlenging.