Thuispunt Gent is de woonmaatschappij voor het werkingsgebied stad Gent. Met meer dan woningen zijn we de op twee na grootste woonmaatschappij in Vlaanderen. Ons dynamisch team van om en bij de 215 enthousiaste medewerkers zet zich dagelijks in voor het bouwen, renoveren, onderhouden en verhuren van sociale woningen.
Onze missie: het creëren van degelijke en duurzame woonoplossingen voor gezinnen en alleenstaanden uit de laagste inkomensgroepen die niet op de private markt terechtkunnen.
We willen ervoor zorgen dat onze huurders zich thuis voelen. Bij ons en in hun sociale huurwoning. We doen dit door te zorgen voor kwaliteitsvolle sociale woningen waar het aangenaam is om te wonen en door onze bewoners een klantvriendelijke dienstverlening te bieden.
Wil jij ons team versterken en mee bouwen aan kwaliteitsvol sociaal wonen in Gent?
Op zoek naar een Diensthoofd Boekhouding
Jouw rol
Als Diensthoofd Boekhouding ben jij het financiële kompas van onze organisatie.
Je zorgt voor een correcte, efficiënte en kwaliteitsvolle boekhouding en ondersteunt het management met deskundig financieel advies.
Je leidt een betrokken team, begeleidt hen in hun groei en werkt samen aan procesoptimalisatie en verbeterprojecten.
Wat ga je doen
- Leiding geven aan het boekhoudteam: Je zet heldere doelstellingen, organiseert het werk en coacht je medewerkers.
- Projectwerking en procesverbetering: Je denkt mee na over nieuwe systemen en methodes om de werking verder te versterken.
- Adviseren en optimaliseren: Je ondersteunt je manager met deskundig advies en je vertaalt je financiële expertise naar beleidsvoorstellen en praktische richtlijnen.
- Budgetbeheer: Je volgt samen met je collega de budgetten op en stuurt bij waar nodig.
- Probleemoplossing: Je analyseert informatie, voorkomt en lost problemen snel op.
- Dagelijkse werking: je bent eindverantwoordelijke over de dagelijkse werking binnen de boekhouding en waakt over de kwaliteit en stiptheid van de recurrente acties en gevraagde rapportering.
- Jaarafsluiting: je bent verantwoordelijk voor de opmaak van de jaarafsluiting en de inhoudelijke afstemming met bedrijfsrevisor.
Wat wordt van jou verwacht?- Je beschikt minstens over een bachelorsdiploma en hebt ervaring in het aansturen van een team.
- Je bent coachend, empathisch en betrokken bij je medewerkers.
- Je houdt van cijfers, maar verliest de mens achter het werk niet uit het oog.
- Je hebt sterke analytische en probleemoplossende vaardigheden en denkt graag mee over procesoptimalisatie.
- Je bent resultaat- en kwaliteitsgericht, werkt nauwkeurig en communiceert helder.
- Je bent flexibel, hands-on en stressbestendig, en weet je aan te passen in een veranderende context.
Wat bieden wij jou aan?- Een uitdagende functie met impact in een maatschappelijk relevante organisatie.
- Een vast contract met marktconform salaris volgens barema A111.
- Een gevarieerde rol met veel menselijk contact en verantwoordelijkheid.
- Flexibel uurrooster van 39 uur per week.
- Maaltijdcheques van €8 per gewerkte dag.
- Fietsvergoeding van €0,24 per kilometer (max. 30 km per dag)
of volledige terugbetaling van het openbaar vervoer
of een fietsleasebudget van €90 per maand (indien je minstens 40% van de tijd met de fiets komt). - Hospitalisatieverzekering en groepsverzekering.
- Smartphone met abonnement via VAA of dienst-gsm.
- Laptop.
Vakantieregeling (voltijdse betrekking):
- 20 wettelijke verlofdagen – vrij te nemen
- 3 extralegale feestdagen (2 januari, 11 juli, 26 december)
- 7 extralegale verlofdagen – vrij te nemen
- 4 rimpeldagen (gradueel vanaf 45 jaar)
- 10 betaalde feestdagen
- 6 ADV-dagen (bij 39 uur per week)
Solliciteren