Job 4 van 17


Report this listing

Solliciteren



Beleidsmedewerker digitale innovatie


De Universiteit Antwerpen is een dynamische, toekomstgerichte universiteit. We bieden vernieuwend academisch onderwijs aan meer dan 20 000 studenten, verrichten baanbrekend wetenschappelijk onderzoek en spelen een belangrijke dienstverlenende rol in de maatschappij. Met meer dan 6 000 medewerkers uit 100 verschillende landen bouwen we dagelijks aan de wereld van morgen. Samen verleggen we grenzen en geven we de richting aan. De richting van de toekomst. En die kan jij mee bepalen. 

Het Departement ICT van de Universiteit Antwerpen zoekt een voltijdse beleidsmedewerker digitale innovatie.

Functieomschrijving

Als beleidsmedewerker digitale innovatie speel je een centrale rol in de ondersteuning van digitale projecten binnen onze organisatie. Je bereidt mee aanbestedingen voor, structureert projectdocumentatie en coördineert beleidsmatige opdrachten die bijdragen aan de efficiëntie en kwaliteit van ons projectwerk. Je houdt de vinger aan de pols voor nieuwe digitale opportuniteiten en volgt de beleidsrichtlijnen op. Je werkt ondersteunend en in nauwe afstemming met het diensthoofd, aan wie je ook rapporteert.

De functie omvat onder andere de volgende opdrachten:

  • Je bouwt mee aan een duidelijke governance voor het gebruik van het digitaal platform, met aandacht voor structuur, rollen en verantwoordelijkheden.
  • Je beheert de digitale roadmap: je bewaakt de voortgang van de prioriteiten en zorgt voor afstemming met interne en externe stakeholders.
  • Je volgt actief nieuwe digitale trends, beleidsrichtlijnen en regelgeving (zoals GDPR, archivering, duurzaamheid en AI). Op basis daarvan formuleer je beleidsvoorstellen en adviezen binnen de digitale innovatiestrategie van het ICT-departement.
  • Je vertaalt beleidslijnen naar concrete ICT-oplossingen binnen de organisatie (bijv. implementatie van digitale workflows, datastandaarden of AI-tools).
  • Je organiseert en begeleidt projecten op een procesmatige en gestructureerde manier. Je schrijft mee aan projectvoorstellen en aanbestedingen en werkt inhoudelijk mee aan de voorbereiding, steeds in lijn met de governance en strategische doelstellingen.
  • Je plant en faciliteert overlegmomenten zoals projectkick-offs en afstemmomenten met businesspartners of leveranciers.
  • Je monitort de KPI’s van digitale projecten en vertaalt deze naar beleidsadviezen, verbeterpunten en ‘lessons learned’.

Bij het realiseren van de doelstellingen hou je rekening met de voorziene instructies en de regelgeving.

Profiel

  • Je bezit een masterdiploma of hebt gelijkwaardige competenties door ervaring.
  • Je hebt ervaring met het coördineren van verschillende stakeholders, zowel intern als extern.
  • Je combineert strategisch en tactisch inzicht: je speelt in op gevoeligheden en innovaties, en verliest daarbij deadlines en concrete resultaten niet uit het oog.
  • Je slaagt erin om complexe regelgeving helder te vertalen naar de praktijk.
  • Je werkt gestructureerd, nauwkeurig en oplossingsgericht.
  • Je bent resultaatgericht en kan goed prioriteiten stellen binnen afgesproken deadlines.
  • Je neemt verantwoordelijkheid en handelt volgens de waarden en belangen van de organisatie.
  • Je communiceert vlot en werkt graag samen met anderen.
  • Je kan vlot overweg met Microsoft 365.
  • Je drukt je mondeling en schriftelijk vlot uit in het Nederlands en het Engels.
  • Je gaat klantvriendelijk, integer, creatief, kwaliteitsgericht en samenwerkingsgericht te werk.
  • Je plant en organiseert je werk zelfstandig en efficiënt.

Aanbod

  • We bieden je een arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur.
  • Je ontvangt een bruto maandwedde als expert binnen de gradenvork 7.1-9.1 van de loonschalen van het Administratief en Technisch Personeel. Je aanvangsgraad (doorgaans graad 7) hangt af van je relevante professionele ervaring. 
  • Je krijgt maaltijdcheques, ecocheques, internet-connectiviteitsvergoeding, een groepsverzekering, een verzekering gewaarborgd inkomen, en een fietsvergoeding of volledige terugbetaling van je woon-werkverkeer met het openbaar vervoer.
  • Je kan volgens een flexibele arbeidstijdregeling werken.
  • Je hebt 40 vakantiedagen en een week collectieve sluiting tussen Kerstmis en Nieuwjaar.
  • Je werkt grotendeels op Campus Middelheim, in een dynamische en stimulerende werkomgeving.
  • Lees hier meer over werken bij de Universiteit Antwerpen en ontdek alle andere voordelen.

Solliciteren?

  • Je kan tot en met 13 augustus voor deze vacature solliciteren via het online sollicitatieplatform van de Universiteit Antwerpen. Klik op de knop ‘solliciteren’ en vervolledig het online sollicitatieformulier. Voeg volgende bijlage toe:
    • een motivatiebrief
  • De selectiecommissie bekijkt zo snel mogelijk na de sollicitatiedeadline alle sollicitaties. Zodra er een beslissing genomen is, brengen we je op de hoogte. Als je na de preselectie nog steeds in aanmerking komt, word je geïnformeerd over de eventuele volgende stap(pen) in de selectieprocedure.
  • Bij vragen over het online sollicitatieformulier kan je de Frequently Asked Questions raadplegen of mailen naar jobs@uantwerpen.be. Bij inhoudelijke vragen over de functie kan je contact opnemen met Geert Vera, departementshoofd, geert.vera@uantwerpen.be.

De Universiteit Antwerpen is een duurzame, gezinsvriendelijke organisatie die maximaal in de groei van medewerkers investeert. We stimuleren diversiteit en hechten veel belang aan een inclusieve werkomgeving met gelijke kansen - ongeacht gender, functiebeperking, afkomst, levensbeschouwing, seksuele oriëntatie of leeftijd. Wij moedigen mensen met een diverse achtergrond en diverse eigenschappen aan om te solliciteren. 

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht