De Universiteit Antwerpen is een dynamische, toekomstgerichte universiteit. We bieden vernieuwend academisch onderwijs aan meer dan 20 000 studenten, verrichten baanbrekend wetenschappelijk onderzoek en spelen een belangrijke dienstverlenende rol in de maatschappij. Met meer dan 6 000 medewerkers uit 100 verschillende landen bouwen we dagelijks aan de wereld van morgen. Samen verleggen we grenzen en geven we de richting aan. De richting van de toekomst. En die kan jij mee bepalen.
De Faculteit Bedrijfswetenschappen en Economie van de Universiteit Antwerpen zoekt een deeltijdse (60%) stafmedewerker in het domein studietrajectbegeleiding.
Functieomschrijving De functie omvat onder andere de volgende opdrachten:
- Je informeert en adviseert studenten op het vlak van geïndividualiseerde studietrajecten, schakel- en voorbereidingsprogramma’s, verkorte bachelorprogramma’s. Je beantwoordt vragen van studenten via de helpdesk van de faculteit, je geeft informatiesessies en voert gesprekken met studenten.
- Je geeft proactief advies aan studenten bij keuzemomenten en beslissingen in de studieloopbaan.
- Je werkt vanuit je expertise mee aan facultaire initiatieven voor studiekiezers (SID-ins, infodagen, …).
- Je volgt de ontwikkelingen en wijzigingen in het Onderwijs- en Examenreglement nauwgezet op. Je blijft ook goed op de hoogte van de regelgeving en wetgeving op het vlak van het Hoger Onderwijs (studievoortgang, startpakket, leerkrediet, …).
- Je staat mee in voor de besluitvorming rond individuele studietrajecten.
- Je bent secretaris van de Commissie Bijzondere Inschrijvingen en Studievoortgang. Je bereidt de agenda en notulen voor en stelt de verslagen op.
- Je formuleert beleidsvoorstellen en adviezen binnen het domein van studieloopbaanbegeleiding en ondersteunt de implementatie ervan.
- Samen met de andere studietrajectbegeleiders van de faculteit ben je verantwoordelijk voor de facultaire informatie over studieloopbaanbegeleiding en zorg je voor een goede en correcte communicatie over je domein naar studenten, studiekiezers en personeelsleden van de faculteit.
Profiel - Je bezit een masterdiploma, bij voorkeur in het domein Economie en Bedrijfswetenschappen of Sociaal-Economische wetenschappen, of gelijkwaardige competenties door ervaring.
- Je hebt een hart voor onze studenten.
- Je kan vlot overweg met Microsoft 365.
- Je beschikt over een goede mondelinge en schriftelijke kennis van het Nederlands en Engels.
- Je gaat klantvriendelijk, integer, creatief, kwaliteitsgericht en samenwerkingsgericht te werk.
- Je kan goed plannen, organiseren en zelfstandig werken.
- Je bent nauwkeurig.
- Je bent een teamspeler en staat ervoor open om met collega’s van andere teams en faculteiten samen te werken.
- Je bent flexibel en bereid om occasioneel ook in het weekend en ’s avonds te werken (o.a. op infodagen en infoavonden).
Aanbod - We bieden je een arbeidsovereenkomst van bepaalde duur van 1 jaar (met mogelijkheid tot verlenging bij positieve evaluatie).
- Startdatum is zo snel mogelijk.
- Je ontvangt een bruto maandwedde binnen de gradenvork 7.1-9.1 van de loonschalen van het Administratief en Technisch Personeel. Je aanvangsgraad (doorgaans graad 7) hangt af van je relevante professionele ervaring. Bij een deeltijdse aanstelling wordt je salaris pro rata berekend op basis van het tewerkstellingspercentage.
- Je krijgt maaltijdcheques, ecocheques, internet-connectiviteitsvergoeding, een groepsverzekering, een verzekering gewaarborgd inkomen, en een fietsvergoeding of volledige terugbetaling van je woon-werkverkeer met het openbaar vervoer.
- Je kan volgens een flexibele arbeidstijdregeling werken.
- Je hebt 40 vakantiedagen en een week collectieve sluiting tussen Kerstmis en Nieuwjaar.
- Je werkt grotendeels op de Stadscampus in een dynamische en stimulerende werkomgeving.
- Lees hier meer over werken bij de Universiteit Antwerpen en ontdek alle andere voordelen.
Solliciteren?
- Je kan tot en met 12 november voor deze vacature solliciteren via het online sollicitatieplatform van de Universiteit Antwerpen. Klik op de knop ‘solliciteren’ en vervolledig het online sollicitatieformulier. Voeg volgende bijlagen toe:
- De selectiecommissie bekijkt zo snel mogelijk na de sollicitatiedeadline alle sollicitaties. Zodra er een beslissing genomen is, brengen we je op de hoogte. Als je na de preselectie nog steeds in aanmerking komt, word je geïnformeerd over de eventuele volgende stap(pen) in de selectieprocedure. We vragen alvast om met deze data rekening te houden in je agenda: 20 november 2025 (selectieproeven) en 28 november 2025 (selectiegesprekken).
- Bij vragen over het online sollicitatieformulier kan je de Frequently Asked Questions raadplegen of mailen naar jobs@uantwerpen.be. Bij inhoudelijke vragen over de functie kan je contact opnemen met Tinne Borremans, Faculteitsdirecteur (tinne.borremans@uantwerpen.be).
De Universiteit Antwerpen is een duurzame, gezinsvriendelijke organisatie die maximaal in de groei van medewerkers investeert. We stimuleren diversiteit en hechten veel belang aan een inclusieve werkomgeving met gelijke kansen - ongeacht gender, functiebeperking, afkomst, levensbeschouwing, seksuele oriëntatie of leeftijd. Wij moedigen mensen met een diverse achtergrond en diverse eigenschappen aan om te solliciteren.
Solliciteren