Job 14 van 49


Report this listing

Solliciteren



Payroll Medewerker Vlaamse Volksvertegenwoordigers


Wij hebben een hart voor Vlaanderen. Jij ook?
Het Vlaams Parlement is het kloppende hart van de democratie in Vlaanderen. Het is een open en toegankelijk huis dat medewerkers en bezoekers warm en gastvrij ontvangt. De beslissingen die in het parlement genomen worden, raken het leven van 6,5 miljoen Vlamingen. Zoek je een job met impact? Dan zit je goed bij ons. Want een 200-tal straffe medewerkers doen niet zelf aan politiek, maar ze dragen er wel aan bij. Elke dag geven ze mee vorm aan een welvarend Vlaanderen. Als één team: enthousiast, ambitieus en geëngageerd. Heb jij een passie voor payroll? Lees dan zeker verder en stel je kandidaat! We bieden een uitdagende job in een moderne werkomgeving.
Functieomschrijving Als payroll medewerker Vlaamse volksvertegenwoordigers maak je deel uit van de stafdienst Financiën en Ledenservice, dienst Ledenservice. Het team Payroll bestaat uit drie medewerkers: twee Payroll Officers die worden aangestuurd door een teamverantwoordelijke. Samen met je collega Payroll Officer verwerk je de payroll voor de Vlaamse volksvertegenwoordigers van A tot Z. Je doet de aangifte van diverse vergoedingen volgens wettelijke bepalingen, je maakt simulaties en je informeert je klanten in een begrijpelijke taal over loontechnische aangelegenheden. Je komt terecht in een sterk gedigitaliseerde omgeving, met o.a. SAP SuccessFactors als HR-gegevensdatabank en Easypay als loonmotor. Je werkt mee aan het verder optimaliseren van de dienstverlening en de procedures binnen je dienst.
Als payroll medewerker Vlaamse volksvertegenwoordigers heb je de volgende verantwoordelijkheden:
  • Je berekent de vergoedingen van de Vlaamse volksvertegenwoordigers en de parlementaire pensioenen van de gewezen Vlaamse volksvertegenwoordigers.
  • Je doet periodieke aangiften van diverse vergoedingen en parlementaire pensioenen binnen de daartoe voorziene wettelijke termijnen.
  • Je doet het administratief beheer van de personeelsgegevens en -dossiers van (gewezen) Vlaamse volksvertegenwoordigers in de digitale HR-databank SAP SuccessFactors, dat intern de naam JOP -Jouw Online Portaal- kreeg.
  • Je berekent, op verzoek van de Vlaamse volksvertegenwoordiger, simulaties van uittredingsvergoeding en parlementair pensioen, en zorgt voor een transparante en kwalitatieve communicatie.
  • Je draagt bij aan de optimalisatie van de inhoudelijke en digitale dienstverlening en van de gebruikte procedures door de dienst Ledenservice.
  • Je verschaft gericht, correcte en actuele informatie, je maakt rapporten op voor interne en externe belanghebbenden en je analyseert en visualiseert complexe gegevens in Excel op een heldere manier.
Profiel
  • Je hebt grondige kennis van sociale wetgeving, sociale organisaties en administraties.
  • Kennis van Easypay en SAP SuccesFactors is een pluspunt.
  • Je ben IT-minded en maakt vlot gebruik van M365 en van Excel in het bijzonder.
  • Je werkt autonoom, bent analytisch sterk, werkt zorgvuldig en resultaatgericht, en werkt actief mee aan innovatie-initiatieven.
  • Je bent klantgericht en in staat om je communicatie aan te passen aan je doelgroep.
  • Je bent een echte teamspeler: je bent betrouwbaar, ondersteunt je collega’s en stimuleert de samenwerking.
  • Je engageert je om gedurende een opleidingstraject van ongeveer één jaar onderstaande kennis te verwerven: Grondige en doorgedreven kennis van de relevante wet-, decreet en regelgeving omtrent het statuut van de Vlaamse volksvertegenwoordigers en de pensioenreglementering van gewezen parlementsleden in ruime zin.
Wat zijn de voorwaarden?
  • Je beschikt over een bachelordiploma en minstens 3 jaar beroepservaring met payroll.
  • Je bent Belg of onderdaan van de Europese Economische Ruimte (een lidstaat van de Europese Unie, Noorwegen, IJsland of Liechtenstein).
  • Je geniet de burgerlijke en politieke rechten
Aanbod Groepsverzekering Internetvergoeding / Abonnement Individuele hospitalisatieverzekering Hospitalisatieverzekering voor familie Thuiswerk
  • Je oefent een waardevolle job uit in interactie met mensen, in het hart van de democratie.
  • Je hebt een gevarieerd takenpakket en werkt in een aangename, moderne en dynamische omgeving, centraal in Brussel en vlot bereikbaar met het openbaar vervoer.
  • Je kan onmiddellijk in dienst treden in een voltijdse contractuele functie met een arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur.
  • Je ontvangt een aantrekkelijke verloning op bachelorniveau. Je functierelevante ervaring kan in aanmerking worden genomen om je salaris te bepalen. De geïndexeerde bruto maandwedde met 3 jaar ervaring bedraagt € 4.125,55, met 6 jaar ervaring € 4.394,63, met 10 jaar ervaring € 4.663,71.
  • Groeien in je functie wordt verwacht en beloond met een promotie. Die promotie kan bestaan uit een tweejaarlijkse loonsverhoging en doorgroeimogelijkheden met een loonsverhoging van ongeveer 15 procent.
  • Voor je woon-werkverkeer krijg je een gratis abonnement op het openbaar vervoer, een vergoeding voor je verplaatsingskosten of een fietsvergoeding.
  • Je ontvangt een internetvergoeding van 20 euro per maand en een thuiswerkvergoeding van 103,61 euro per maand.
  • Er wordt een gratis hospitalisatieverzekering voor jou en je gezin gesloten, en je ontvangt een groepsverzekering die volledig ten laste van de werkgever is, een schooltoelage voor je kinderen, een bijdrage in je sportabonnement en andere voordelen.
  • Je komt terecht in een organisatie waar gezorgd wordt voor een goede work-lifebalans. Zo wordt een zeer gunstige vakantieregeling aangeboden, alsook de mogelijkheid om 1 (soms 2) dag per week thuis te werken.
  • Je krijgt alle kansen om je loopbaan zelf in handen te nemen en je professioneel verder te ontwikkelen.

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht