Job 9 van 49


Report this listing

Solliciteren



Boekhouder


Wij hebben een hart voor Vlaanderen. Jij ook?
Het Vlaams Parlement is het kloppende hart van de democratie in Vlaanderen. Het is een open en toegankelijk huis dat medewerkers en bezoekers warm en gastvrij ontvangt. De beslissingen die in het parlement genomen worden, raken het leven van 6,5 miljoen Vlamingen. Zoek je een job met impact? Dan zit je goed bij ons. Want een 200-tal straffe medewerkers doen niet zelf aan politiek, maar ze dragen er wel aan bij. Elke dag geven ze mee vorm aan een welvarend Vlaanderen. Als één team: enthousiast, ambitieus en geëngageerd. Heb jij een passie voor financiën én neem je graag initiatief? Wil je graag de boekhoudkundige ins en outs leren van het Vlaams Parlement? Lees dan zeker verder en stel je kandidaat!
Functieomschrijving Als boekhouder versterk je het team van de stafdienst Financiën en Ledenservice, dienst Leveranciers- en Klantenboekhouding. Je komt terecht in een team van vier collega’s die worden aangestuurd door een teamverantwoordelijke. Je bent medeverantwoordelijk voor de leveranciers- en klantenboekhouding van het Vlaams Parlement en de daaraan verbonden instellingen die elk afzonderlijke ondernemingen vormen.
Dankzij je zelfstandige werkhouding en zin voor verantwoordelijkheid, zorg je voor een correcte en vlotte boekhoudkundige verwerking van alle financiële documenten in een sterk gedigitaliseerde omgeving. We werken met e-facturen en maken gebruik van SAP S/4 HANA als financiële software. Je hebt veelvuldig contact met onder meer leveranciers, klanten, budgethouders, factuurbeheerders en aankopers. Je neemt vlot initiatief om verbeteringen aan te brengen in processen en werkt actief mee aan de optimalisatie van de werking van de dienst.

Als boekhouder heb je de volgende verantwoordelijkheden:
  • Zelfstandig boeken van inkomende en uitgaande facturen, credit- en/of kostennota’s, en vorderingen.
  • Correct uitvoeren van de nodige periodeboekingen zodat de geldende aanrekeningregels van de economische boekhouding, ESR en begrotingsboekhouding worden gevolgd.
  • Beheer van diverse kassa’s en betaalterminals.
  • Beheer crediteur- en debiteurgegevens in SAP S/4 HANA.
  • Opvolgen betalingsherinneringen van leveranciers en dubieuze debiteuren.
  • Monitoren van de digitale goedkeuringsflow van documenten in SAP S/4 HANA.
  • Opmaken van rapporten, indicatoren met betrekking tot klanten en leveranciersboekhouding.
  • Boekhoudkundige verwerking van alle thesaurieverrichtingen, de afrekening van de kredietkaarten, enz.
  • Opstellen en verbeteren van procedures, waarbij je proactief meedenkt en bijstuurt waar nodig.

Profiel
  • Je hebt een grondige kennis van algemene boekhouding en BTW-wetgeving bij de uitvoering van de leveranciers- en klantenboekhouding.
  • Je bent in staat om de regels en afspraken van diverse interne reglementen en externe wetgeving toe te passen in de boekhoudkundige opdrachten.
  • Je ben geboeid door IT en maakt vlot gebruik van (draai-)tabellen, grafieken, formules, enz. in Microsoft Excel.
  • Je kan je snel inwerken om zelfstandig de financiële modules en de andere modules van de SAP S/4 HANA-software voor de leveranciers- en klantenboekhouding te gebruiken.
  • Je hebt een goed inzicht in het analyseren van cijfergegevens en je kan die analyse omzetten in rapportering.
  • Je bent bereid om basiskennis van de wetgeving over overheidsopdrachten te verwerven.
  • Je bent analytisch sterk, werkt zorgvuldig, probleemoplossend en resultaatgericht en je werkt actief mee aan innovatie-initiatieven.
  • Je bent een echte teamspeler, je bent betrouwbaar, ondersteunt je collega’s en stimuleert de samenwerking.

Wat zijn de voorwaarden?
  • Je beschikt over een bachelordiploma accountancy of je behaalt dat diploma uiterlijk op 15 september 2025.
  • Je bent Belg of onderdaan van de Europese Economische Ruimte (een lidstaat van de Europese Unie, Noorwegen, IJsland of Liechtenstein).
  • Je geniet de burgerlijke en politieke rechten.


Aanbod Groepsverzekering Internetvergoeding / Abonnement Individuele hospitalisatieverzekering Hospitalisatieverzekering voor familie Tussenkomst openbaar vervoer Thuiswerk
  • Je oefent een uitdagende en boeiende job uit in een vakgebied dat je fascineert. Je hebt een gevarieerd takenpakket en werkt in een aangename, moderne en dynamische omgeving, centraal in Brussel en vlot bereikbaar met het openbaar vervoer.
  • Je kan onmiddellijk in dienst treden in een voltijdse contractuele functie met een arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur.
  • Je ontvangt een aantrekkelijke verloning op bachelorniveau. Je functierelevante ervaring kan in aanmerking worden genomen. De geïndexeerde bruto maandwedde zonder ervaring bedraagt € 3.991,00, met 6 jaar ervaring € 4.394,63 en met 10 jaar ervaring € 4.663,71.
  • Groeien in je functie wordt verwacht en beloond met een promotie. Die promotie kan bestaan uit een tweejaarlijkse loonsverhoging en doorgroeimogelijkheden met een loonsverhoging van ongeveer 15 procent.
  • Voor je woon-werkverkeer krijg je een gratis abonnement op het openbaar vervoer, een vergoeding voor je verplaatsingskosten of een fietsvergoeding.
  • Je ontvangt een internetvergoeding van 20 euro per maand en een thuiswerkvergoeding van 103,61 euro per maand.
  • Er wordt een gratis hospitalisatieverzekering voor jou en je gezin gesloten, en je ontvangt een groepsverzekering die volledig ten laste van de werkgever is, een schooltoelage voor je kinderen, een bijdrage in je sportabonnement en andere voordelen.
  • Je komt terecht in een organisatie waar gezorgd wordt voor een goede work-lifebalans. Zo wordt een zeer gunstige vakantieregeling aangeboden, alsook de mogelijkheid om 1 (soms 2) dag(en) per week thuis te werken.
  • Je krijgt alle kansen om je loopbaan zelf in handen te nemen en je professioneel verder te ontwikkelen.

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht