Agentschap Justitie en Handhaving staat elke dag opnieuw voor complexe uitdagingen. Van strategische risico's tot onverwachte crisissen – wendbaarheid, weerbaarheid en voorbereiding zijn essentieel. Daarom zijn we op zoek naar een daadkrachtige en strategische verantwoordelijke risico- en crisismanagement die onze organisatie toekomstbestendig maakt.
Als verantwoordelijke risico- en crisismanagement neem je een coördinerende rol op in (1) het verkrijgen van een inzicht in de belangrijkste strategische en operationele risico's, alsook in het detecteren van opkomende risico's die de continuïteit van de werking in het gedrang kunnen brengen. In deze functie ondersteun je het Agentschap Justitie en Handhaving eveneens via (2) de opmaak van bedrijfscontinuïteitsplannen die in het geval van een crisis een doordachte heropstart mogelijk maken en (3) het stroomlijnen van de crisiscommunicatie.
Binnen risico- en crisisbeheer geef jij richting aan onze strategie én dagelijkse werking:
Je komt in een opstartend team terecht. Het team zal bestaan uit medewerkers die een heel aantal aspecten van organisatiebeheersing coördineren: naast je eigen functie, zal je 2 collega's hebben die verantwoordelijk zijn voor het agressiebeleid, een projectmanager informatieveiligheid, een medewerker PMO en een procesmanager en projectmanager waarbij de focus ligt op de organisatie-ondersteunende processen. Dit team wordt aangestuurd door een teamverantwoordelijke. In functie van je takenpakket zal je met veel collega's in de organisatie in aanraking komen, zoals de collega's van de eigen afdeling (IT, HR, financiën,…), maar ook de stafmedewerkers van de inhoudelijke afdelingen en de directie en de administrateur-generaal.
Lees meer over de job en het selectieproces in het selectiereglement als bijlage bij 'meer informatie'. Download dit document en hou het bij.
Wie ben jij?Werk je al bij de Vlaamse overheid?
Ontdek aan welke voorwaarden je als personeelslid van de Vlaamse overheid moet voldoen om te kunnen solliciteren via horizontale mobiliteit of bevordering in het selectiereglement onder de titel 'deelnemingsvoorwaarden'.
Jouw voordelenMeer weten over werken bij de Vlaamse overheid? Ontdek het op
Werk je al bij de Vlaamse overheid?
Bekijk het selectiereglement om te weten welk contracttype en welke salarisschaal van toepassing zijn voor jou.
Adres
Simon Bolivarlaan 17, 1000 Brussel
Hoe solliciteer je?Is deze vacature jou op het lijf geschreven? Wacht niet langer en stel je vandaag nog kandidaat
Solliciteer nu opent in nieuw venster
Meer informatieNieuwsgierig geworden? Download het document hieronder voor meer informatie en kom alles te weten over de job, de organisatie en selectieprocedure.
Bekijk het selectiereglement Bekijk het selectiereglement
Vragen over deze vacature?Contactpersoon
Evalyne Thauvoye
De Vlaamse overheid wil de diverse samenleving weerspiegelen en selecteert op basis van kwaliteiten en vaardigheden, los van geslacht, gender, afkomst, leeftijd of handicap. Heb je bepaalde aanpassingen nodig? Weet dat de Vlaamse overheid redelijke aanpassingen voorziet in de selectieprocedures. Via onze tool redelijke aanpassingen vind je alvast een informatief overzicht van een aantal aanpassingen die we kunnen voorzien per selectiestap.