Job 19 van 33


Report this listing

Solliciteren



Verantwoordelijke Risico-en crisismanagement


Je functie in het kort

Agentschap Justitie en Handhaving staat elke dag opnieuw voor complexe uitdagingen. Van strategische risico's tot onverwachte crisissen – wendbaarheid, weerbaarheid en voorbereiding zijn essentieel. Daarom zijn we op zoek naar een daadkrachtige en strategische verantwoordelijke risico- en crisismanagement die onze organisatie toekomstbestendig maakt.

Als verantwoordelijke risico- en crisismanagement neem je een coördinerende rol op in (1) het verkrijgen van een inzicht in de belangrijkste strategische en operationele risico's, alsook in het detecteren van opkomende risico's die de continuïteit van de werking in het gedrang kunnen brengen. In deze functie ondersteun je het Agentschap Justitie en Handhaving eveneens via (2) de opmaak van bedrijfscontinuïteitsplannen die in het geval van een crisis een doordachte heropstart mogelijk maken en (3) het stroomlijnen van de crisiscommunicatie.

Binnen risico- en crisisbeheer geef jij richting aan onze strategie én dagelijkse werking:

  • Je identificeert en evalueert strategische en operationele risico's en vertaalt deze naar heldere actieplannen.
  • Je ontwikkelt en implementeert crisis- en continuïteitsplannen die de werking van onze organisatie garanderen – ook in uitdagende omstandigheden.
  • Je bouwt een coherent kader uit voor risicomanagement, crisismanagement, business continuity en crisiscommunicatie, met een duidelijke governance structuur.
  • Je adviseert het directiecomité en de leidend ambtenaar over de risico- en crisisstrategie, en volgt actief de uitvoering ervan op.
  • Je faciliteert en ondersteunt de uitvoering van actieplannen doorheen de hele organisatie, in samenwerking met proceseigenaars. Je stuurt betrokken actoren aan en zorgt voor heldere afspraken, processen en documentatie.

Je komt in een opstartend team terecht. Het team zal bestaan uit medewerkers die een heel aantal aspecten van organisatiebeheersing coördineren: naast je eigen functie, zal je 2 collega's hebben die verantwoordelijk zijn voor het agressiebeleid, een projectmanager informatieveiligheid, een medewerker PMO en een procesmanager en projectmanager waarbij de focus ligt op de organisatie-ondersteunende processen. Dit team wordt aangestuurd door een teamverantwoordelijke. In functie van je takenpakket zal je met veel collega's in de organisatie in aanraking komen, zoals de collega's van de eigen afdeling (IT, HR, financiën,…), maar ook de stafmedewerkers van de inhoudelijke afdelingen en de directie en de administrateur-generaal.

Lees meer over de job en het selectieproces in het selectiereglement als bijlage bij 'meer informatie'. Download dit document en hou het bij.

Wie ben jij?
  • Je hebt een masterdiploma.
  • Je beschikt over minstens 6 jaar beroepservaring in organisatiebeheersing (het plannen, leiden en coördineren van projecten die bijdragen aan de realisatie van de afgesprokene organisatiedoelstellingen).

Werk je al bij de Vlaamse overheid?

Ontdek aan welke voorwaarden je als personeelslid van de Vlaamse overheid moet voldoen om te kunnen solliciteren via horizontale mobiliteit of bevordering in het selectiereglement onder de titel 'deelnemingsvoorwaarden'.

Jouw voordelen
  • Je krijgt een contract van onbepaalde duur in de graad van adviseur.
  • Je krijgt een salaris op basis van de vastgelegde salarisschaal NA211. Op salaris | kan je je nettosalaris berekenen, aangepast aan je individuele situatie.
  • Je ontvangt de volgende voordelen: maaltijdcheques, gratis openbaar vervoer voor je woon-werkverkeer, een breed aanbod van leasefietsen, hospitalisatieverzekering, een financiële tussenkomst voor kinderopvang tijdens alle schoolvakanties, ...
  • Je bouwt als contractueel personeelslid binnen de Vlaamse overheid een aanvullend pensioen op. Deze bijdrage is 5% van je salaris. Daarbij wordt een step rate toegepast van 8% op het salaris boven euro (100%, te indexeren).
  • Je krijgt 35 dagen vakantie per jaar en bovendien ben je vrij tussen Kerstmis en Nieuwjaar.
  • Indien de agenda en het dienstbelang het toelaten, kun je maximaal 3 dagen per week thuis of op een andere locatie werken. Tijdens de eerste 6 maanden van je tewerkstelling word je 80% van je werktijd op kantoor verwacht.

Meer weten over werken bij de Vlaamse overheid? Ontdek het op

Werk je al bij de Vlaamse overheid?
Bekijk het selectiereglement om te weten welk contracttype en welke salarisschaal van toepassing zijn voor jou.

Je werkplek
Agentschap Justitie en Handhaving

Adres

Simon Bolivarlaan 17, 1000 Brussel

Hoe solliciteer je?

Is deze vacature jou op het lijf geschreven? Wacht niet langer en stel je vandaag nog kandidaat

Solliciteer nu opent in nieuw venster

Meer informatie

Nieuwsgierig geworden? Download het document hieronder voor meer informatie en kom alles te weten over de job, de organisatie en selectieprocedure.

  • Bekijk het selectiereglement

Bekijk het selectiereglement Bekijk het selectiereglement

Vragen over deze vacature?

Contactpersoon

Evalyne Thauvoye

De Vlaamse overheid wil de diverse samenleving weerspiegelen en selecteert op basis van kwaliteiten en vaardigheden, los van geslacht, gender, afkomst, leeftijd of handicap. Heb je bepaalde aanpassingen nodig? Weet dat de Vlaamse overheid redelijke aanpassingen voorziet in de selectieprocedures. Via onze tool redelijke aanpassingen vind je alvast een informatief overzicht van een aantal aanpassingen die we kunnen voorzien per selectiestap.

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht