Job 14 van 33


Report this listing

Solliciteren



Business Analyst


Je functie in het kort

Het in kaart brengen, analyseren en documenteren van de werking en behoeften van de business, met een focus op procesanalyse en het opstellen van businesscases. Het doel is het inrichten en verbeteren van bedrijfsprocessen, al dan niet ondersteund door ICT-oplossingen. Deze rol fungeert als brug tussen de business en ICT en vormt de basis voor het ontwikkelen van oplossingen die aansluiten bij de behoeften van de organisatie en de IT-strategie.

Binnen VEKA wordt een pragmatische aanpak en een hands-on mentaliteit gehanteerd om de voortgang te monitoren en een effectieve samenwerking met alle stakeholders te realiseren

Dimensies van de functie

  • Verzamelt en analyseert behoeften van stakeholders

  • Het vertalen van bedrijfsbehoeften naar functionele en technische specificaties die begrijpelijk zijn voor ontwikkelteams.

  • Is de expert op vlak van procesverbetering en business process re-engineering

  • Heeft een directe impact op de manier waarop de business processen lopen

  • Is verantwoordelijk voor de coaching en functionele aansturing van andere business analisten

  • Is verantwoordelijk voor het opmaken en implementeren van standaarden met betrekking tot business analyse.

Autonome beslissingsbevoegdheid:

De functiehouder beslist hoe de bestaande procedures en methodes moeten aangepast worden om de zich nieuw aandienende situatie binnen de bestaande context te integreren. De functiehouder kan de inhoudelijke betekenis van bestaande concepten bijsturen.

Resultaatgebieden

Resultaatgebied 1: Softwareontwikkeling

Doel : Het strategisch voorbereiden, plannen en organiseren van analyses om maximale efficiëntie en impact te garanderen, rekening houdend met complexe bedrijfsprocessen en technologische architecturen.

Resultaatgebied 2: Analyse & aanbeveling

Doel : Het uitvoeren van diepgaande analyses en het formuleren van strategische aanbevelingen om innovatieve en schaalbare oplossingen te bieden die aansluiten bij de behoeften van de business en de (ICT-)strategie versterken.

Resultaatgebied 3: Projectbegeleiding

Doel : Leiden van of strategisch bijdragen aan (deel)projecten om de succesvolle en efficiënte realisatie van projectdoelstellingen te waarborgen, met focus op het behalen van strategische bedrijfsresultaten..

Resultaat gebied 4: Kennismanagement en kwaliteitsbewaking

Doel : Het strategisch beheren, ontwikkelen en delen van cruciale kennis om ervoor te zorgen dat alle analyses en gegevens altijd van hoge kwaliteit zijn en effectief toegepast worden, met focus op continue verbetering en consistente resultaten.

Resultaatgebied 5: Communicatie en overleg

Doel : Plegen van communicatie en overleg met alle mogelijke betrokken partijen met als doel een draagvlak te creëren en actief de afstand tussen IT en business te overbruggen.

Resultaatgebied 6: Kennis mbt het vakgebied

Doel : Het strategisch monitoren van trends en ontwikkelingen binnen het vakgebied en het actief ontwikkelen van diepgaande expertise, om zo de kwaliteit van uitgevoerde opdrachten te verbeteren en nieuwe evoluties te integreren in lijn met de ICT-strategie en de vooruitgang van het vakgebied

Wie ben jij?

Functioneringscriteria

Gewenst minimaal opleidingsniveau :

Hoger onderwijs van het lange type (master), bij voorkeur in een ICT-gerelateerde richting.

Ervaring en inwerkperiode

Ervaring: 4-7 jaar, waarvan 3m – 1j in relevante sector en inwerkperiode < 3 maanden

Vaktechnische competenties :

  • Business intelligence & databeheer

  • Bedrijfsprocesanalyse

  • Bedrijfsprocesverbetering

  • Programma- / projectmanagement

  • Architectuurbeheer

  • Infrastructuur en operaties

  • Applicatieontwikkeling en -beheer

  • Gebruikerservaringsontwerp

Jouw voordelen

Wat jij van ons mag verwachten

Vlaanderen Connect biedt een contract van 38 uur voor onbepaalde duur en een competitief salarispakket met:

  • Een aantrekkelijke bruto verloning

  • Een bonussysteem op basis van vast te leggen doelstellingen

  • 28 dagen verlof en extra wettelijke feestdagen (11/07, 02/11 en 15/11).

  • Een mobiliteitsbudget

  • Maaltijdcheques van 8 euro/dag (eigen bijdrage 1,09 euro/dag)

  • Een forfaitaire onkostenvergoeding

  • Een hospitalisatieverzekering (je kan gezinsleden aansluiten)

  • Een groepsverzekering

  • Een arbeidsongevallenverzekering

  • Een opleidingsbudget

  • Een laptop

  • Een smartphone met abonnementsformule

  • Flexibele werkuren

  • Thuiswerkmiddelen en mogelijkheden tot thuiswerk

  • Tegemoetkoming in de kosten van schoolvakantieopvang

Je werkplek
Vlaanderen connect.

Adres

Havenlaan 88 bus 60, 1000 Brussel

Hoe solliciteer je?

Is deze vacature jou op het lijf geschreven? Wacht niet langer en stel je vandaag nog kandidaat

Solliciteer nu opent in nieuw venster

Vlaanderen Connect werkt met eigen loonbarema's. De salarissimulator op is dus niet van toepassing op deze functie.

Meer informatie

Nieuwsgierig geworden? Download het document hieronder voor meer informatie en kom alles te weten over de job, de organisatie en selectieprocedure.

  • Bekijk het selectiereglement opent in nieuw venster

Bekijk het selectiereglement Bekijk het selectiereglement

Vragen over deze vacature?

Contactpersoon

Gitte Collier

De Vlaamse overheid wil de diverse samenleving weerspiegelen en selecteert op basis van kwaliteiten en vaardigheden, los van geslacht, gender, afkomst, leeftijd of handicap. Heb je bepaalde aanpassingen nodig? Weet dat de Vlaamse overheid redelijke aanpassingen voorziet in de selectieprocedures. Via onze tool redelijke aanpassingen vind je alvast een informatief overzicht van een aantal aanpassingen die we kunnen voorzien per selectiestap.

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht