Job 20 van 44


Report this listing

Solliciteren



ATTACHE VOOR DE DIENST OPLEIDING


SELECTIECODE

XNC25239

TAAL

Nederlands

DIPLOMA

Master

CONTRACTTYPE

Contractueel

FUNCTIENIVEAU

A

TYPE AANWERVING

Externe rekrutering

DUUR

Onbepaalde duur

PLAATS VAN TEWERKSTELLING

1050 Elsene

VOLTIJDS/DEELTIJDS

Voltijds

Jobinhoud

Het Instituut voor gerechtelijke opleiding zal overgaan tot de aanwerving van een attaché voor de dienst opleiding van de Nederlandse taalrol (m/v/x - niveau A).

De geselecteerde kandidaat zal aangeworven worden ofwel op basis van een terbeschikkingstelling in het kader van de wet van 31 januari indien het gaat om een vastbenoemd personeelslid, ofwel met een contract van onbepaalde duur.

FUNCTIEVEREISTEN

De attaché staat onder meer in voor de volgende taken*:

  • het detecteren en analyseren van opleidingsvragen;
  • het in samenwerking met de organisatie-eenheden opmaken van opleidingsplannen;
  • het in samenwerking met collega's ontwerpen en vernieuwen van leertrajecten (opbouw van het programma, didactische aanpak, cursusmateriaal);
  • het praktisch organiseren en administreren van opleidingen;
  • het evalueren en bijsturen van opleidingen;
  • het bijwerken van uw eigen kennis over opleidingsmethodiek, de justitiële organisatie, en justitiële en juridische inhouden en kennisdeling met collega's;
  • het permanent vernieuwen, diversifiëren, uitbreiden en verbeteren van de dienstverlening van het IGO en verzekeren dat het IGO de laatste ontwikkelingen op vlak van opleidingsmanagement kan volgen;
  • het opvolgen van projecten inzake kennis- en documentatiebeheer.

  • Gelet op het evolutief karakter van het IGO, kunnen deze taken onderhevig zijn aan kleine wijzigingen.

Nota

(1) Wet van 31 januari 2007 inzake de gerechtelijke opleiding en kennisbeheer en tot oprichting van het Instituut voor gerechtelijke opleiding.

Werkgever

Het Instituut voor gerechtelijke opleiding is een onafhankelijk federaal orgaan dat bijdraagt tot een kwaliteitsjustitie door op een optimale wijze de professionele competenties van magistraten en leden van de rechtelijke orde te ontwikkelen in een Europese dimensie.
U belandt in een dynamisch en multidisciplinair team in uitbouw , waar u zich steeds verder kan bekwamen in de vereisten van deze functie, maar ook snel sterke resultaten neerzet voor onze interne en externe klanten.

De plaats van tewerkstelling is Brussel.

Competenties

FUNCTIEVEREISTEN

De attaché staat onder meer in voor de volgende taken*:

  • het detecteren en analyseren van opleidingsvragen;
  • het in samenwerking met de organisatie-eenheden opmaken van opleidingsplannen;
  • het in samenwerking met collega's ontwerpen en vernieuwen van leertrajecten (opbouw van het programma, didactische aanpak, cursusmateriaal);
  • het praktisch organiseren en administreren van opleidingen;
  • het evalueren en bijsturen van opleidingen;
  • het bijwerken van uw eigen kennis over opleidingsmethodiek, de justitiële organisatie, en justitiële en juridische inhouden en kennisdeling met collega's;
  • het permanent vernieuwen, diversifiëren, uitbreiden en verbeteren van de dienstverlening van het IGO en verzekeren dat het IGO de laatste ontwikkelingen op vlak van opleidingsmanagement kan volgen;
  • het opvolgen van projecten inzake kennis- en documentatiebeheer.

  • Gelet op het evolutief karakter van het IGO, kunnen deze taken onderhevig zijn aan kleine wijzigingen.

COMPETENTIES

Er wordt verwacht dat u:

  • over een sterke expertise beschikt in training en ontwikkeling, competentiemanagement en kennisbeheer;
  • beschikt over een grondige kennis van didactische en pedagogische principes;
  • basisnoties hebt van de gerechtelijke organisatie en de rechtsdomeinen;
  • basisnoties hebt van interactionele processen als informatie verstrekken, dienstverlenen, adviseren, oordelen en bemiddelen;

  • basisnotities hebt van bestuurlijk-organisatorische, sociaal-communicatieve en/of technisch-justitiële competenties;

  • relaties onderhoudt met leidinggevenden, personeelsverantwoordelijken, lesgevers, en met hen overlegt en onderhandelt;

  • het overzicht houdt, de thema's oppikt en initiatieven neemt om het opleidingsbeleid te realiseren;
  • graag werkt met groepen, sociaal vaardig bent en vlot in het aanspreken van een publiek;

  • vaardig bent in projectmatig werken, plannen en organiseren;

  • een vlotte samenwerking aangaat met collega's;
  • gedreven bent en streeft naar een maximale klantentevredenheid;
  • beschikt over een goede kennis van pc, Word, Excel, internet; en bereid bent om nieuwe IT-systemen aan te leren;

  • ervaring en/of affiniteit hebt op het vlak van kennis- en documentatiebeheer;

  • kennis van de digitale omgeving en de nieuwe media met betrekking tot de functie;

  • flexibel bent en bereid tot verplaatsingen en het begeleiden van groepen bij residentiële opleidingen.

Pluspunten:

  • meerdere jaren werkervaring in soortgelijke functie;
  • basiskennis van de organisatie en de werking van de rechterlijke orde;
  • een goede kennis van het Frans;
  • een goede informaticakennis;
  • kennis hebben van het Engels is een troef.
Aanbod

Het ter beschikking gesteld personeelslid behoudt zijn eigen statuut, wedde en voordelen.
Het personeelslid dat wordt aangeworven onder arbeidsovereenkomst geniet van de weddeschaal van adjunct-auditeur (A1) zoals bepaald in het statuut van het administratief personeel van het Instituut voor gerechtelijke opleiding, met inachtneming van zijn/haar geldelijke anciënniteit.
De jaarlijkse brutowedde voor een adjunct-auditeur met 0 jaar anciënniteit bedraagt momenteel €55.079,97 (of €25.952,96 (100%) vermenigvuldigd met de huidige index 2,1223).

De werknemer profiteert ook van de volgende voordelen:

  • de mogelijkheid om een tweetaligheidstoelage te bekomen;
  • minimaal 26 verlofdagen en 10 compensatiedagen per jaar (bij een fulltime tewerkstelling);
  • mogelijkheid tot telewerk ;
  • kantoor is gesloten tussen kerst en nieuwjaar;
  • goede bereikbaarheid met het openbaar vervoer;
  • gratis openbaar vervoer van en naar het werk;

  • maaltijdcheques ;

  • hospitalisatieverzekering en ambulant zorgplan;
  • veel mogelijkheden tot opleiding en zelfontwikkeling.
Procedure

De aanwerving gebeurt op basis van het slagen in een selectietest die bestaat in een interview door de directie van het Instituut. Indien de directie het nodig acht, kan de selectietest uit meerdere interviews bestaan.

Tijdens het interview wordt geëvalueerd of het profiel van de kandidaat overeenstemt met de functievereisten en wordt ook zijn motivatie en interesse voor het algemeen werkkader getoetst.

Voorafgaand aan het sollicitatiegesprek kan de directie een preselectie maken van de ingezonden kandidaturen.

Solliciteren

De kandidaten dienen hun gemotiveerde sollicitatiebrief, vergezeld van een kopie van het vereiste diploma en een curriculum vitae (in PDF versie), tegen uiterlijk 13 oktober 2025, te richten aan de directeur van het Instituut voor gerechtelijke opleiding via het sollicitatieformulier: https://igo-

Onvolledige kandidaturen of kandidaturen die worden ontvangen na het vervallen van deze termijn zullen niet worden geaccepteerd. Uw gegevens zullen worden bewaard in onze wervingsreserve en dit voor een periode van 2 jaar te rekenen vanaf de datum van het proces-verbaal van afsluiting van de selectie, indien u daaromtrent uw uitdrukkelijke toestemming verleent. In de wervingsreserve rangschikken we de geslaagde kandidaten volgens de behaalde punten in de selectie. Bij een nieuwe vacature contacteren we de kandidaten in deze volgorde.

https://igo-

OP DEZE PAGINA

Jobinhoud

Werkgever

Competenties

Aanbod

Procedure

Solliciteren

Contact opnemen

OVER DE JOBINHOUD

Brenda Marchand

Instituut voor Gerechtelijke Opleiding

-

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht