Job 16 van 44


Report this listing

Solliciteren



Dossierbeheerder Geschillen


SELECTIECODE

ANG25234

TAAL

Nederlands

DIPLOMA

Hoger secundair

CONTRACTTYPE

Statutair

FUNCTIENIVEAU

C

TYPE AANWERVING

Interne markt Externe rekrutering

DUUR

Onbepaalde duur

PLAATS VAN TEWERKSTELLING

1060 Sint-Gillis

VOLTIJDS/DEELTIJDS

Voltijds

Samenvatting

Volledige beschrijving

Jobinhoud

Als dossierbeheerder bij de directie Geschillen draag je actief bij aan een correcte en efficiënte behandeling van werkgeversdossiers. Je krijgt een afwisselend takenpakket waarbij je je nauwkeurigheid en communicatieve vaardigheden volledig kan inzetten.

  • Je beheert en volgt werkgeversdossiers nauwkeurig op
  • Je verzamelt en analyseert gegevens en past de geldende wetgeving en adviezen toe
  • Je formuleert voorstellen en werkt oplossingen uit
  • Je onderhoudt contacten met interne en externe partijen en geeft duidelijke en correcte informatie
  • Je zorgt voor een overzichtelijke en volledige opvolging van dossiers.

Juridische kennis hoeft niet. Via een on the job training raak je vertrouwd met het begrippenarsenaal en de administratieve en juridische procedures. De leden van het team staan je hierin ten allen tijde bij. Je staat er dus zeker niet alleen voor

Heb je vragen over de jobinhoud?

Je vindt onze contactgegevens in de rubriek "meer info - contactpersonen".

Werkgever

De Rijksdienst voor Sociale Zekerheid (RSZ) vervult sinds 1945 een centrale rol in de sociale zekerheid, die een van de fundamentele bouwstenen is van onze Belgische samenleving. Op initiatief van en in nauw overleg met werkgevers- en werknemersorganisaties en beleidsverantwoordelijken int de RSZ de sociale bijdragen, verzamelt hij de loon- en arbeidstijdgegevens en financiert hij het stelsel van de sociale zekerheid in België. Daarnaast ondersteunt de RSZ via de bijdrage-inning het doelgroepenbeleid van de regionale overheden.

Ook beheert de RSZ de sociale zekerheid voor zeelieden, de overzeese sociale zekerheid en het Fonds voor de sociale Maribel van de publieke sector. De RSZ waakt ervoor dat de sociale bijdragen correct en tijdig worden geïnd. Zo informeert en begeleidt de RSZ werkgevers en sociale dienstverrichters en controleert hij de aangiften op fouten.

De directie Geschillen maakt deel uit van de Algemene Directie Juridische Diensten van de RSZ, samen met de directie Reglementering & Frontoffice en het team Beheer Rechtspraak en Bijzondere Procedures. Onze directie Geschillen bestaat uit een Nederlandstalige en een Franstalige afdeling. De Nederlandstalige afdeling telt ongeveer 66 medewerkers, waaronder 9 juristen.

Onze missie? Het zorgen voor de gerechtelijke invordering van sociale bijdragen die werkgevers nalaten te betalen én de verdediging van de RSZ in juridische procedures van werkgevers of werknemers.

Dit doen we op verschillende manieren: via dwangbevelen, dagvaardingen en gedwongen tenuitvoerlegging (zoals roerend en onroerend beslag, derdenbeslag…), maar ook door intensief overleg met alle betrokken partijen: werkgevers, werknemers, hun advocaten, gerechtsdeurwaarders, rechtbanken en interne diensten.

Bij de directie Geschillen combineren we juridische expertise met een proactieve aanpak, teamwork en een sterke focus op resultaat – een uitdagende en afwisselende omgeving voor iedereen die graag impact wil maken.

Je komt terecht in een dynamisch team dat bestaat uit collega dossierbeheerders en een teamverantwoordelijke. Je kan ook steeds terecht bij een team experten en juristen.

Er is 1 plaats bij de dienst Geschillen, van de RSZ (Victor Hortaplein 11, 1060 Brussel).

Procedure

In het kort:

We screenen jouw diploma en/of benoemingsbesluit

Je legt een test op computer af bij FOD BOSA in Brussel

interview bij ons op het hoofdkantoor in Brussel

Een volledige beschrijving van de procedure kan je terugvinden in de volledige functiebeschrijving.

Solliciteren

Solliciteren? Vul je online-cv in en raadpleeg het volledige vacaturebericht om over alle nodige informatie te beschikken en je zo goed mogelijk voor te bereiden.

Aanbod

STATUUT EN GRAAD

Je wordt aangeworven als niveau C met de bijhorende weddeschaal C1 administratief/technisch assistent.

LOON

Minimum aanvangswedde: € 30.293,71 (bruto jaarsalaris, reeds aangepast aan de huidige index, reglementaire toelagen niet inbegrepen).

Via de salarissimulatorkan je je bruto- en nettoloon berekenen door een aantal vragen te beantwoorden.

VOORDELEN

We bieden jou een boeiende job met impact op mens en maatschappij, met tal van voordelen:

  • Goede balans tussen werk en privé

  • glijdende werkuren in een 38-uren week

  • mogelijkheid tot telewerk
  • minimum 26 dagen verlof en vrij tussen Kerst en Nieuwjaar
  • gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer (Brussel-zuid)
  • fitnessruimte met sportcoach en groepsessies
  • koffiebar met ontspanningsruimte

  • Talrijke ontwikkelingsmogelijkheden

  • uitgebreid opleidings- en leeraanbod(te volgen tijdens de werkuren)

  • uitgebreide loopbaankansen

  • Financiële voordelen

  • mogelijkheid tot het krijgen van een tweetaligheidspremie

  • voordelige hospitalisatieverzekering
  • gratis woon-werkverkeer met het openbaar vervoer
  • maaltijdcheques
  • telewerkpremie
  • fietsvergoeding
  • voordelen en interessante aanbiedingen via
  • allerlei sociale voordelen
  • beschikken over een laptop
  • bedrijfsrestaurant tegen democratische prijzen.

Ontdek alle informatie (extra premies en toelagen, ...) en voordelen over werken bij de federale overheid op de website van BOSA.

Wie contacteren?

OVER DE JOBINHOUD

Kathleen Verhofstadt

Managementondersteuner

RSZ

OVER DE PROCEDURE

Riet De Vos

Recruiter

RSZ

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht