Hoofdmissie:
De externe zichtbaarheid van het bedrijf vergroten via press, mediarelaties en samenwerkingen met influencers. Je bent verantwoordelijk voor het positioneren van het merk als een referentie binnen zijn sector.
Taken:
- In samenwerking met de marketing manager de press- en influencersstrategie bepalen en uitvoeren.
- Persberichten en persdossiers opstellen en verspreiden in samenwerking met het agentschap.
- De marketingverantwoordelijke ondersteunen bij de organisatie van evenementen en externe relaties.
- Relevante influencers identificeren, selecteren en onderhandelen.
- Influencercampagnes opzetten en coördineren (briefings, opvolging, resultaten).
- Media- en concurrentiewatch uitvoeren.
- Persresultaten opvolgen en regelmatige rapporteringen opmaken.
- De coherentie van het merkimago en de merkboodschap in de media bewaken.
- Opvolging van het pers- & influencerbudget.
- Creatie & ontwikkeling van POS-materiaal voor onze winkels.
Profiel
- Diploma in marketing, communicatie of public relations.
- Eerste ervaring in de press- en influencersector.
- Tweetalig Frans / Nederlands.
- Goede beheersing van MS Office en kennis van Adobe Suite (InDesign).
- Ervaring in de organisatie van evenementen.
- Uitstekende presentatie en communicatieve vaardigheden.
- Een netwerk in de pers- en influencerwereld, vooral in de beautysector, is een pluspunt.
Ons aanbod
- Een boeiende job in een aangename werkomgeving met veel autonomie en verantwoordelijkheid.
- Een contract van onbepaalde duur.
- Een salaris in lijn met je vaardigheden en ervaring, aangevuld met extralegale voordelen zoals maaltijdcheques, hospitalisatieverzekering, merkkorting, …
- 12 extra ADV-dagen bovenop de wettelijke vakantiedagen.
- Mogelijkheid tot 2 dagen telewerk per week.
- Een grondige opleiding.
Solliciteren